Naslov Land art kao inspiracija za likovno izražavanje djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Land Art as Inspiration for the Artistic Expression of Preschool Children
Autor Sandra Peurača
Mentor Antonija Balić (mentor)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nada Gudek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak Rad je rezultat likovnih istraživačko/stvaralačkih aktivnosti u dječjem vrtiću „Medveščak“ odgojno obrazovna skupina „Ribice“ te na dvorištu vrtića. Prikazuje razvoj Land Arta kao novog koncepta u dvadesetom stoljeću i djelovanje umjetnika u tom području i u ovom stoljeću, novijeg vremena. Dolazak ove umjetnosti, najavljuje i proširuje neke nove koncepte i procese. Zadaća ove umjetnosti je da zove natrag u prirodu i ohrabruje svakog da stvori nešto. Njegov koncept i promišljanja tog vremena potiče umjetnike i gledatelje da umjetnost izađe van okvira. Umjetnici i gledatelji mogu koristiti priliku da češće izlaze u prirodu, te stvaraju u njoj i sa njom. To je izvrsna prilika za aktiviranje i buđenje svoje kreativnosti i produbljenje iskustva sa naglaskom na proces. Stvarajući velike i instalacije u jezerima, planinama poljima ili kanjonima koriste priliku da se izraze. Izražavaju mišljenje o protivljenju protiv komercijalizma i materijalizma izlažući djela koje je nemoguće staviti u galeriju ili kupiti i odnijeti doma. Dokazni materijali koji potvrđuju nastajanje i postojanje tih djela su fotografija, videozapisi i ostali materijali. Osjećaji koji su potaknuti nakon doživljaja takve umjetnosti su dio nematerijalnog doživljaja i samim time vrlo vrijedni.
Povezujući unutarnji i vanjski prostor i nudeći prirodne i raznovrsne materijale djeci potičemo kreativnost i stvaramo umjetnička djela. Stvarajući umjetnička djela koja mogu nestati ili u sobi dnevnog boravka nakon nekog vremena pospremimo, tražimo načine kako da ih sačuvamo. To daje mogućnost da širi granice svoje kreativnosti i novih spoznaja u susretu sa prirodom i svijetom oko sebe kroz djelovanje na sva razvojna područja djeteta te potičući cjelovitost. Umjetnost se isprepliće sa ostalim dijelovima i interesima našeg života kroz materijalno i nematerijalno dobro.
Sažetak (engleski) The work is the result of artistic research/creative activities in the kindergarten "Medveščak", educational group "Ribice" and in the yard of the kindergarten. It shows the development of Land Art as a new concept in the twentieth century and the activity of artists in that area and in this century, more recent times. The arrival of this art heralds and expands some new concepts and processes. The task of this art is to call back to nature and encourage everyone to create something. His concept and reflections of that time encourage artists and viewers to make art go outside the box. Artists and spectators can use the opportunity to go out into nature more often, and create in it and with it. It is an excellent opportunity to activate and awaken your creativity and deepen the experience with an emphasis on the process. By creating large installations in lakes, mountains, fields or canyons, they use the opportunity to express themselves. They express an opinion about the opposition against commercialism and materialism by exhibiting works that are impossible to put in a gallery or buy and take home. Evidence materials that confirm the creation and existence of these works are photographs, videos and other materials. The feelings that are evoked after experiencing such art are part of the intangible experience and therefore very valuable.
Connecting indoor and outdoor space and offering natural and diverse materials to children, we encourage creativity and create works of art. Creating works of art that may disappear or tidy up the living room after a while, we look for ways to preserve them. This gives the opportunity to expand the boundaries of his creativity and new knowledge in the encounter with nature and the world around him by acting on all areas of the child's development and encouraging wholeness. Art is intertwined with other parts and interests of our life through material and immaterial goods.
Ključne riječi
Land art
dijete
kreativnost
priroda
umjetnici
Ključne riječi (engleski)
Land art
child
creativity
nature
artists
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:137683
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-23 09:55:25