Naslov Participacija djece u kreiranju prostorno-materijalnog okružja na otvorenome
Naslov (engleski) Children's participation in creating an outdoors environment
Autor Iva Horvatić
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Mozaik pristup se razvija kao dio veće studije koju pišu Clark i Moss (2001) tražeći odgovor na pitanje kako slušati djecu. Pristup ima dvije faze od kojih je prva faza usmjerena na prikupljanje i dokumentiranje stajališta djece dok je druga faza pridruživanje dobivenih podataka koji služe za razmišljanje, raspravu i djelovanje. Slušanje je definirano kao aktivan proces komunikacije čije su komponente aktivno slušanje, tumačenje i konstruiranje zajedničkog značenja. Prema Reggio pristupu u procesu učenja aktivno sudjeluje vanjska i unutarnja okolina ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te je ona opisana kao treći odgojitelj. Kako bi se oblikovao vanjski i unutarnji prostor koristi se dokumentiranje koje podržava proces učenja uz pomoć promatranja, razumijevanja i slušanja. Istraživači uključuju djecu u donošenje odluka koje se tiču njih, smatrajući ih kompetentnim sudionicima rasprave u svrhu kvalitetnijeg procesa učenja. Prilikom istraživanja koje provode Clark i Moss (2001) koristila su se otvorena pitanja kako bi se od djece saznalo zašto dolaze u vrtić, što vole ili ne vole raditi, što im je teško u vrtiću. Rouvali i Riga (2018) u istraživanju provedenom u Grčkoj ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja tražile su odgovore na slična pitanja. U oba istraživanja rezultati su pokazali veliki interes djece za vanjski prostor i igralište na njemu. Dobiveni zaključci ovih istraživanja bili su pokretač razmišljanja za ovaj rad. Istraživanje provedeno za izradu diplomskog rada je također koristilo Mozaik pristup kako bi istražilo može li se participacijom djece oblikovati prostorno-materijalno okružje prostora na otvorenome. U istraživanju je sudjelovalo 18 djece i dvije odgojiteljice. Djeca su u individualnim intervjuima izrazila zadovoljstvo sudjelovanjem u istraživanju. Dobiveni rezultati otvaraju mogućnost rasprave kako u svakodnevni rad odgojitelja uključiti produženi boravak djece na zraku.
Sažetak (engleski) The mosaic approach is developed as part of a larger study by Clark and Moss (2001) looking for an answer to the question of how to listen to children. The approach has two phases, of which the first phase is focused on collecting and documenting the children's experiences, while the second phase is interpreting and collecting data that serves for thinking, discussion and action. Listening is defined as an active process of communication, the components of which are active listening, interpretation and construction of shared meaning. According to the Reggio approach, the outdoor and indoor environment of the institution for preschool education actively participates in the learning process, and is described as the third teacher. In order to shape the outdoor and indoor space, documentation is used to support the learning process with the help of observation, understanding and listening. Researchers involve children in making decisions that concern them, considering them competent participants in the discussion for the purpose of a better learning process. During the research conducted by Clark and Moss (2001), open questions were used to find out from the children why they come to kindergarten, what they like or don't like to do, and what they find difficult in kindergarten. Rouvali and Riga (2018) sought answers to similar questions in a study conducted in a Greek institution for preschool education. In both studies, the results showed a great interest of children in the outdoor space and the playground on it. The conclusions obtained from these studies were the driving force behind this work. The research carried out for the preparation of this master's thesis also used the Mosaic approach to investigate whether the environment of outdoor spaces can be shaped with the participation of children. 18 children and two preschool teachers participated in the research. In individual interviews, the children expressed their satisfaction with participating in the research. The obtained results open up the possibility of discussing how to include children's extended stay in the outdoors in the daily work of preschool teachers.
Ključne riječi
dokumentiranje
igra
istraživanje
mozaik
Ključne riječi (engleski)
documentation
game
research
mosaic
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:573951
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-24 07:27:33