Naslov Pripovijedanje - kroskurikularni pristup
Naslov (engleski) Storrytelling - a cross-curricular approach
Autor Ivana Cota
Mentor Vladimira Velički (mentor)
Član povjerenstva Diana Zalar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-11-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Tema ovog diplomskog rada je Pripovijedanje – kroskurikularni pristup. Objašnjen je pojam pripovijedanje te načini na koje ga možemo koristiti u nastavi. Pripovijedanje se smatra umjetnošću prenošenja priča, događaja ili situacija usmenim ili pismenim putem. Pripovijedati možemo na više načina. U radu su navedena i objašnjena dva načina pripovijedanja u nastavi, a to su tradicionalno i digitalno pripovijedanje. Svaki način zasebno je objašnjen i potkrijepljen primjerima. Tradicionalno pripovijedanje u nastavi se odnosi na prenošenje priča ili događaja pri čemu se koriste pripovjedne tehnike (pripovijedanje, opisivanje, dijalog i monolog). Digitalno pripovijedanje se odnosi na pripovijedanje uz pomoć digitalnih alata. Digitalno pripovijedanje je sve prisutnije i prihvatljivije u razrednoj nastavi. Navodi se i objašnjava važnost pripovijedanja kao sadržaja za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u predmetu Hrvatski jezik. Također, navodi se i objašnjava uloga i cilj pripovijedanja u svim ostalim nastavnim predmetima. U središte se stavlja pripovijedanje u razredu pa je sukladno tome objašnjena uloga učitelja kao pripovjedača koji prenosi učenicima priču, događaj ili doživljaj. Učitelj ima važnu i ključnu ulogu u pripovijedanju. On je taj koji odabire priču ili događaj koji prenosi učenicima. Njegova uloga je prezentirati određeni sadržaj s puno kreativnosti i ljubavi.
Cilj ovoga rada je objasniti važnost pripovijedanja u osnovnoškolskom obrazovanju, naglasiti moć i ulogu pripovjedača i potaknuti na što kreativniji pristup priči. Pripovijedanjem nudimo učenicima odmak od stvarnosti i mogućnost uplovljavanja u svijet mašte. Uključivanjem pripovijedanja u nastavu učenici imaju mogućnost na lakši i zanimljiviji način usvojiti nastavni sadržaj. Pripovijedanje doprinosi razvijanju motivacije i znatiželje kod učenika. Ono ima moć stvoriti ugodno razredno ozračje i pozitivnu atmosferu.
Sažetak (engleski) The theme of this thesis is storytelling – Croscurricular approach. The concept of storytelling and how we can use it in teaching are explained. Storytelling is considered an art of communicating stories, events or situations orally or in writing. We can tell stories in a number of ways. The paper presents two ways of storytelling in teaching, namely traditional and digital storytelling. Each method is explained separately and supported by examples. Traditional storytelling in teaching refers to the transmission of stories or events using narrative techniques (storytelling, description, dialogue and monologue). Digital storytelling refers to storytelling using digital tools. Digital storytelling is increasingly present and acceptable in class. The paper cites and explains the importance of storytelling as content for achieving educational outcomes in the Croatian language case. The role and objective of storytelling in all other teaching courses are also mentioned and explained. The focus is on storytelling in the classroom, so the role of the teacher as a storyteller conveys a story, event or experience to the students is explained accordingly. The teacher plays an important and crucial role in storytelling. He´s the one who picks the story or event that he passes on to the students. Its role is to present certain content with a lot of creativity and love.
The aim of this paper is to explain the importance of storytelling in primary school education, to emphasize the power and role of storytellers and to encourage the most creative approach to the story. By storytelling, we offer students a break from reality and the possibility to enter the world of imagination. By including storytelling in classes, students have the opportunity to adopt teaching content in an easier and more interesting way. Narration contributes to the development of motivation and curiosity among students. It has the power to create a pleasant classroom atmosphere and a positive atmosphere.
Ključne riječi
pripovijedanje
tradicionalno pripovijedanje
digitalno pripovijedanje pripovjedač
priča
razredna nastava
Ključne riječi (engleski)
storytelling
traditional storytelling
digital storytelling
storytelling
story
classroom teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:982561
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: njemački jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-24 09:21:16