Naslov Razvoj glazbenih sposobnosti djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Development of musical abilities of children of early and preschool age
Autor Snježana Boban
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-03-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U radu je opisan razvoj glazbenih sposobnosti djece rane i predškolske dobi. Brojni glazbeni pedagozi i psiholozi bavili su se istraživanjem ovoga područja. Prikazani su i opisani različiti kognitivni modeli s aspekta djetetovog glazbenog razvoja. Osobiti doprinos razvoju ovoga područja predstavlja teorija učenja glazbe američkog glazbenog pedagoga Edwina Gordona. Svojim teorijskim postavkama Gordon doprinosi razumijevanju djetetovog glazbenog razvoja te načina učenja glazbe ističući pritom da se djetetove glazbene sposobnosti stabiliziraju i dosežu svoj maksimum u djetetovoj devetoj godini. U skladu s time važno j razvijati glazbene sposobnosti od djetetove rane dobi kako u odgojnoobrazovnoj ustanovi tako i u obiteljskom okruženju djeteta. Izuzetno je važno da djeca u odgojno-obrazovnim ustanovama već od rane dobi budu izložena glazbi i drugim glazbenim sadržajima. Glazbene kompetencije te kreativnost odgojitelja važni su čimbenici u djetetovom U razvoju glazbenih sposobnosti djece važnu ulogu predstavljaju glazbene kompetencije te kreativnost odgojitelja. Sukladno smjernicama integriranog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje odgojitelja treba integrirati glazbene aktivnosti u radu s djecom u svakodnevnu odgojno-obrazovnu praksu. Pri implementaciji različitih vrsta, oblika glazbenih aktivnosti one trebaju prije svega biti primjerene djetetovoj razvojnoj dobi.
Glazbene aktivnosti u ustanovama za rani i predškolski odgoj pridonose ne samo razvoju glazbenih sposobnosti i muzikalnosti djece već pridonose i njihovom cjelovitom razvoju te dobrobiti djeteta.
Zaključno s navedenim potrebno je ukazati na važnost razumijevanja djetetova glazbenog razvoja te razvoja djetetovih glazbenih sposobnosti te naglasiti važnost glazbenih kompetencija i kreativnosti odgojitelja kao moderatora u odgojno obrazovnom radu.
Sažetak (engleski) The paper describes the development of musical abilities of children of early and preschool age. Numerous music pedagogues and psychologists have researched this area. The paper presents different cognitive models of a child's musical development. A special contribution to the development of this field is represented by the theory of music learning by the American music pedagogue Edwin Gordon. With his theoretical assumptions, Gordon contributes to the understanding of the child's musical development and the way of learning music, emphasizing that the child's musical abilities stabilize and reach their maximum in the child's ninth year. Accordingly, it is important to develop musical abilities from a child's early age, both in an educational institution and in the child's family environment. It is extremely important that children in educational institutions are exposed to music and other musical content from an early age. In the development of children's musical abilities, an important role is played by musical competence and the creativity of educators who, in accordance with the guidelines of the integrated curriculum for early and preschool education, should integrate musical activities in working with children into everyday educational practice. When implementing different types and forms of musical activities, they should first of all be appropriate for the child's developmental age.
Musical activities in institutions for early and preschool education contribute not only to the development of children's musical abilities and musicality, but also to their overall development and the child's well-being.
In conclusion, it is necessary to point out the importance of understanding the child's musical development and the development of the child's musical abilities, and emphasize the importance of the musical competence and creativity of the educator as a moderator in educational work.
Ključne riječi
glazbene sposobnosti
glazbeni razvoj
dijete rane i predškolske dobi
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
musical abilities
musical development
child of early and preschool age
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:494246
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-29 07:35:10