Naslov Djela Paula Kleea kao poticaj za dječje likovno stvaralaštvo
Naslov (engleski) The Works Of Paul Klee As An Incentive For Children's Artistic Creativity
Autor Lorena Jurčević
Mentor Ljubomir Levačić (mentor)
Mentor Andrija Večenaj (sumentor)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Večenaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Ljudi od davnih vremena imaju potrebu za likovnim izražavanjem. Dokaz su tome mnogobrojna djela nastala još od doba paleolitika pa sve do danas. Ista potreba za stvaranjem i izražavanjem prisutna je kod djece od najranije dobi. Na likovno se stvaralaštvo djecu može potaknuti različitim motivima i pojavama iz njihova okruženja. Likovni odgoj ima veliku ulogu u dječjemu razvoju. Zbog toga treba omogućiti djeci poticaje kako bi se mogla likovno izraziti. Važan je, a nedovoljno zastupljen poticaj u ustanovama ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja, likovno djelo. Odgojitelj ima zadatak upoznati djecu s umjetničkim djelom, a to je nemoguće bez kvalitetne pripreme odgojitelja. Za svoj rad odabrala sam djela švicarskoga umjetnika Paula Kleea kao poticaj za dječje likovno stvaralaštvo. On se smatra jednim od značajnijih umjetnika prošloga stoljeća. Svojim radom istaknuo se kao preteča nadrealizma i ostavio je veliki trag u umjetnosti. Klee je bio snažno povezan s dječjim likovnim djelima u kojima je nalazio dio inspiracije. Njegova igra linijom, oblicima i bojom djeluje poput one dječje. Predstavila sam i ukratko analizirala neka Kleeova djela iz različitih razdoblja, stilova i tehnika koja najbolje prikazuju njegovu kreativnost i raznovrsnost njegova stvaralaštva. Za provođenje aktivnosti u ustanovama ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja odabrala sam pet različitih djela koja će služit kao inspiracija u kreativnome procesu. Osmišljene aktivnosti provedene su u trima različitim dobnim skupinama: mlađoj, srednjoj i starijoj. Aktivnosti su provedene crtaćkim i slikarskim tehnikama: flomasterom, akvarelom, temperom i kolažem. Nastali dječji radovi dokazali su dobrobit i svrhovitost korištenja umjetničkoga djela u radu s predškolskom djecom. Odabrani radovi prikazani su i ukratko analizirani.
Sažetak (engleski) People have had a need for artistic creation since ancient times. Evidence of this can be seen in numerous works created from the Paleolithic era to the present day. The same need for creation and expression is present in children from a very young age. Children can be inspired to engage in artistic creation by various motives and phenomena from their environment. Art education plays a significant role in children's development. Therefore, it is important to provide children with incentives to express themselves artistically. An important yet underrepresented stimulus in early childhood education institutions is artistic work. Educators have the task of introducing children to artistic works, which is impossible without proper preparation. In this work, I have chosen works of a Swiss artist Paul Klee as inspiration for children's artistic creation. He is considered one of the significant artists of the last century, known for his contributions to surrealism and leaving a lasting impact on art. Klee has a strong connection to children's artistic works, which serve as part of his inspiration. His play with lines, shapes, and colors resembles that of a child's. I have presented and briefly analyzed some of his works from different periods, styles, and techniques that best showcase Klee's creativity and diversity. For conducting activities in early childhood education institutions, I have selected five different works to serve as inspiration in the creative process. The planned activities were carried out in three different age groups: younger, middle, and older. The activities were done using drawing and painting techniques such as markers, watercolors, tempera, and collage. The resulting children's artworks have proven the benefits of using artistic works in working with preschool children. The selected works have been presented and briefly analyzed.
Ključne riječi
likovno stvaralaštvo
umjetničko djelo
Paul Klee
likovna umjetnost
Ključne riječi (engleski)
artistic creation
artwork
Paul Klee
art
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:077753
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-10 12:41:50