Naslov Kompetencije i stavovi odgojitelja o provedbi glazbenih aktivnosti u vrtiću
Naslov (engleski) Competencies And Attitudes On Implementation Of Musical Activities In Kindergarten
Autor Hana Horvat
Mentor Branimir Magdalenić (mentor)
Mentor Miroslav Novak (sumentor)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Cvrtila (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Magdalenić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Sažetak Dobro je poznat pozitivan učinak glazbe na cjelokupan razvoj djeteta ranei predškolske dobi. U svrhu ostvarivanja mogućih dobrobiti glazbe, potrebno je da odgojitelj bude kvalitetno obrazovan, da prati aktualne dokumente koji propisuju smjernice za radtedabude osobno motiviran u cjeloživotnom usavršavanju, pa tako i u području glazbe. Ovo istraživanje provedeno je s ciljem da se ispitaju kompetencije i stavovi odgojitelja/ica o provođenju glazbenih aktivnosti u vrtiću na području Međimurske,Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije. Prikupljeno je 103 odgovora u online anketnomupitniku provedenom u travnju, 2024.godine. U istraživanju su postavljene četiri hipoteze. Prva hipoteza glasi: odgojitelji koji imaju više radnog iskustva značajno pozitivnijeprocjenjuju vlastite kompetencije i stavove o provođenju glazbenih aktivnosti u vrtićuodonihkoji imaju manje radnog iskustva; druga hipoteza je: odgojitelji koji imaju viši stupanj obrazovanja značajno pozitivnije procjenjuju vlastite kompetencije i stavove o provođenjuglazbenih aktivnosti u vrtiću od onih koji imaju niži stupanj obrazovanja; treća hipotezaglasi: odgojitelji koji se aktivno bave ili su se bavili glazbom značajno pozitivnije procjenjujuvlastite kompetencije i stavove o provođenju glazbenih aktivnosti u vrtiću od onih koji senebave aktivno glazbom; i četvrta hipoteza je: odgojitelji koji imaju dodatno glazbenoobrazovanje značajno pozitivnije procjenjuju vlastite kompetencije i stavove o provođenjuglazbenih aktivnosti u vrtiću od onih koji nemaju dodatno glazbeno obrazovanje. Prva i druga hipoteza pokazale su kako za radno iskustvo i razinu obrazovanjaodgojitelja ne postoji statistički značajna povezanosti u procjeni vlastitih stavovai kompetencija o provedbi glazbenih aktivnosti u vrtiću. Međutim, hipoteze o bavljenjuglazbenim aktivnostima u slobodno vrijeme i hipoteza o završenom glazbenomobrazovanjuodgojitelja pokazale su statistički značajnu povezanost s pozitivnijimstavovimai kompetencijama u provedbi glazbenih aktivnosti u vrtiću. Zaključuje se da bi odgojitelji, nakon obrazovanja, trebali nastaviti uvježbavati i usavršavati stečena znanja kako bi bili samopouzdaniji u provedbi glazbenih aktivnosti u vrtiću.
Sažetak (engleski) It is well known that music has a positive impact on the overall development of youngand preschool children. To achieve the potential benefits of music for children, it is necessaryfor the educator to be well-educated, to follow current documents that set guidelines for theirwork, and to be personally motivated for lifelong learning, including in the field of music. This research was conducted to examine the competencies and attitudes of educatorsin performing music activities in kindergartens in the areas of Međimurska, Varaždinska, andKrapinsko-Zagorska County. 103 responses were collected in an online survey conductedinApril 2024. In the study, four hypotheses were set. The first hypothesis states: educators withmore work experience evaluate their own competencies and attitudes towards conductingmusical activities in kindergartens significantly more positively than those with less workexperience. The second hypothesis states: educators with a higher level of educationevaluatetheir own competencies and attitudes about conducting musical activities in kindergartensignificantly more positively than those with a lower level of education. The third hypothesisstates: educators who are actively involved or have been involved in music evaluate their owncompetencies and attitudes towards conducting musical activities in kindergartenssignificantly more positively than those who are not actively involved in music. The fourthhypothesis states: educators with additional music education evaluate their own competenciesand attitudes towards conducting musical activities in kindergartens significantlymorepositively than those without additional music education. The first and second hypotheses showed that there is no statistically significant correlation between work experience or the level of education of educators and their self-assessment of attitudes and competencies in conducting musical activities in kindergartens. However, the hypotheses regarding engagement in musical activities during free time andthecompletion of music education showed a statistically significant correlation withmorepositive attitudes and competencies in conducting musical activities in kindergartens. It isconcluded that educators, after their formal education, should continue to practice andrefinethe knowledge they have acquired to become more confident in conducting musical activitiesin kindergartens.
Ključne riječi
glazbene aktivnosti
rani i predškolski odgoj
stavovi i kompetencijeodgojitelja
obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
musical activities
preschool education
attitudes and competencies of educators
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:837830
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-23 08:57:16