Naslov O pripovijedanju djece vrtićke i predškolske dobi
Naslov (engleski) Communication of kindergarten and preschool age children
Autor Klaudia Fabek
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-02-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Pripovijedanje djece ostvaruje se kroz mnoge korake od najranije dobi djeteta. Kako pišu Apel i Masterson, govorno-jezični razvoj je složen proces u kojem imamo podijeljene uloge kako bi zajedno doprinijeli djetetovom razvoju. U ovom radu govori se o jezičnim djelatnostima u kojima svaka od njih ima svoj doprinos krajnjem pripovijedanju djeteta. Slušanje, govorenje, čitanje i pisanje djelatnosti su kroz koje svako dijete prolazi i počinje s određenom dobi, a svakoj od njih važno je dodati i
... Više poticaje te stvoriti djetetu poticajnu okolinu kako bi što kvalitetnije savladao svaku od njih i mogao ju samostalno provoditi. Spomenula se i važnost pričanja u vrtiću kao podsjetnik za roditelje, odgojitelje te sve one koji rade s djecom da ne zaborave u svoju interakciju s djetetom uvrstiti i pričanje jer ono ima dobar utjecaj na razvoj govora i jezika kod djece, njihovo prepoznavanje vlastitih i tuđih emocija te snalaženje u okolini. Kako bi se ispitala jezična obilježja pripovijedanja, razumijevanje sadržaja priče te struktura i kompozicija priče kod djece predškolske dobi, napravljeno je istraživanje u Dječjem vrtiću „Izvor“. U istraživanju je sudjelovalo dvanaestero djece predškolske dobi, od kojih deset djevojčica i dva dječaka. Rezultati istraživanja pokazali su nam različita jezična obilježja priče te kako i koliko ispitane djece s razumijevanjem pripovijeda priču te razumiju sadržaj iste. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Children's storytelling is realized through many steps from the earliest age of the child. According to Apel and Masterson, speech-language development is a complex process in which we have shared roles to contribute to the child's development. This paper talks about language activities that each brings its own contribution to the child's final narration. Listening, speaking, reading and writing are activities that every child goes through and starts at a certain age, and it is important
... Više to add incentives to each of them and create a stimulating environment for the child so that he can master each of them as well as possible and be able to carry them out independently. The importance of narrating in kindergarten was also mentioned as a reminder for parents, educators and all those who work with children not to forget to include talking in their interaction with the child because it has a good influence on the development of children's speech and language, their recognition of their own and other people's emotions and navigating the environment. In order to examine the linguistic features of storytelling, the understanding of story content, and the structure and composition of stories in preschool children, research was conducted in the "Izvor" Kindergarten. twelve children of preschool age participated in the research, ten were girls and two were boys. The results of the research showed us the different linguistic features of the story and how many of the examined children narrated the story with understanding and understood its content. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
pripovijedanje
jezične djelatnosti
važnost pričanja
jezična obilježja
struktura priče
razumijevanje sadržaja
kompozicija priče
Ključne riječi (engleski)
storytelling
language activities
importance of telling
language features
story structure
content comprehension
story composition
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:689780
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-30 10:51:08