Sažetak | Glazba je umjetnost zvuka u vremenu koji izražava bit, ideju i emociju u različitim oblicima putem melodije, ritma ili harmonije. Manifestira se na različite načine te se smatra vitalnim dijelom ljudske kulture i životne svakodnevice. Pokret je fizička aktivnost koju tijelo izvodi mišićima i kostima. Pokret je proces kretanja koji se odnosi na promjene položaja dijelova tijela ili cijelog tijela u prostoru. Neke od osnovnih motoričkih sposobnosti su brzina, ravnoteža, snaga, preciznost, koordinacija... Poticanjem djeteta na pokret, razvijaju se i osnovne motoričke sposobnosti. Nedvojbeno glazba, kao i pokret, ima pozitivan učinak na dijete. Popravlja raspoloženje, umiruje, smanjuje stres, pospješuje koncentraciju i koordinaciju, potiče razvoj novih stanica u mozgu te pozitivno utječe na psihofizičko stanje. Djeca od najranije dobi reagiraju na zvuk i ritam što ih pokreće kroz život. Pomaže im u razvoju kognitivnih sposobnosti te socijalnih i motoričkih sposobnosti. Uz to, glazba obogaćuje emocionalni život djeteta jer u njemu pobuđuje radost, umiruje ga i tješi. Radosno raspoloženje budi interes, radoznalost i potiče na aktivnost.
Cilj je rada prikazati značaj glazbe za učenikov život, kako mu glazba i glazbeno obrazovanje pomažu u savladavanju motoričkih sposobnosti te utječe li glazba, kao takva, na razvoj općenito. Razjašnjava se na koje se sposobnosti dijeli motorika i kako glazba u tom području može utjecati na razvoj. Provođenje različitih glazbenih aktivnosti, poput igri s pjevanjem i glazbenih igara, pjevanja, slušanja glazbe, izvođenje brojalica, povezano je i s razvojem motorike. Kako bi se sve to optimalno ostvarilo, važne su i kompetencije učitelja za izvođenje predmeta Glazbena kultura. Glazba i pokret blisko su povezani i upravo je zbog toga provođenje glazbenih sadržaja nerazdvojivo od pokreta. Uključivanje pokreta u glazbene igre nije samo zabavan način provođenja vremena već ima i važnu ulogu u cjelovitom razvoju djeteta, a vještine stečene tim putem ostaju u mišićnoj memoriji. |
Sažetak (engleski) | Music is the art of sound, which at present, expresses essence, idea and emotion in various forms, through melody, rhythm or harmony. It manifests itself in numerous ways and as such is considered a vital part of human culture and everyday life. Movement is a physical activity performed by the body, utilizing the body’s muscles and bones. Movement is a process of motion that refers to changes in the position of specific body parts or the whole body in the surrounding space. Some of the basic motor skills are speed, balance, strength, precision, coordination... and by encouraging the child to move, these basic motor skills are also developed. Undoubtedly, music, like movement, has a positive effect on a child. It improves mood, calms, reduces stress, improves concentration and coordination, stimulates the development of new cells in the brain and has a positive effect on the psychophysical state as a whole. From the earliest age, children respond to sound and rhythm, which moves them through life. It helps them develop cognitive abilities as well as social and motor skills. Additionally, music enriches the child's emotional life as it brings about joy, soothes and comforts the child. A joyful mood entices interest, curiosity and encourages activity.
The goal of the paper is to show the significance of music in the life of the student, how music and musical education help the student master motor skills, and whether music, as such, affects development in general. The paper clarifies which groups the motor skills are divided into and how music can influence development in each area. Carrying out various musical activities, such as singing, counting and musical games, singing, listening to music, is also related to the development of motor skills. In order for all of this to be optimally achieved, the competence of the teacher holding the “Music Culture” course is also important. The connection between music and movement is closely related, and precisely for this reason, performing musical content cannot be separated from movement. Incorporating movement into musical games is not only a fun way of spending time, but also plays an important role in the overall development of a child, and the skills acquired in this way remain in the muscle memory of the child. |