Naslov Suvremena uloga odgojitelja u igri na otvorenom
Naslov (engleski) The contemporary role of educators in outdoor play
Autor Tena Andrijanić
Mentor Anka Jurčević-Lozančić (mentor)
Mentor Anabela Kunert (sumentor)
Član povjerenstva Edita Rogulj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anabela Kunert (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anka Jurčević-Lozančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Igra se smatra sastavnim dijelom djetinjstva svakog djeteta. U suvremenom svijetu društvo postaje svjesnije zanemarivanja značaja dječje igre na otvorenom jer u današnje vrijeme djeca većinu svoga vremena provode igrajući se u zatvorenom prostoru. Sukladno okružjima i kontekstima u kojima se djeca igraju, dolazi do istovremenog razvoja socijalnih, emocionalnih,
tjelesnih i kognitivnih sposobnosti te osjećaja slobode. Rizične igre se također smatraju neizostavnim dijelom adekvatnog razvoja djeteta kroz koje se stječu različita iskustva. Odgojitelji predstavljaju važnu ulogu u poticanju igre na otvorenom u vrtićkim ustanovama. Osiguravaju poticajna okružja koja djeci omogućavaju istraživanje i napredovanje u interakcijama s okolinom. Osim toga odgojitelji osiguravaju brojne prirodne materijale, sadržaje te provode raznovrsne aktivnosti na otvorenom. Provođenjem igre na otvorenom povećavaju se mogućnosti ozljeđivanja djece, ali kroz igru koja ima elemente rizika, djeca uče savladavanje i izbjegavanje opasnosti. Osim toga, dolazi do razvoja samostalnosti i sposobnosti donošenja različitih odluka što se smatra izuzetno važnim za cjelokupan razvoj djece. Cilj ovoga rada je osvijestiti koliko je važna igra na otvorenom i na koji način djeluje
na cjelokupan razvoj djece, a naglasak u ovom radu je stavljena na važnost suvremene uloge odgojitelja u igri na otvorenom. U radu su također prikazani primjeri dobre prakse igre na otvorenom i rizične igre prema uzoru na skandinavske zemlje. Također je opisano trenutno stanje vrtića koji su usmjereni na odgoj i obrazovanja na otvorenom u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) Play is considered an integral part of every child's childhood. In the modern world, society is becoming more aware of the neglect of the importance of children's outdoor play because nowadays children spend most of their time playing indoors. In accordance with the environments and contexts in which children play, there is a simultaneous development of social, emotional, physical and cognitive abilities and a sense of freedom. Risky games are also considered an indispensable part of the adequate development of a child through which different experiences are gained. Educators play an important role in encouraging outdoor play in kindergartens. They provide stimulating environments that enable children to explore and
progress in interactions with the environment. In addition, educators provide numerous natural materials, contents and carry out various outdoor activities. Playing outdoors increases the chances of children getting hurt, but through play that has elements of risk, children learn to overcome and avoid danger. In addition, there is the development of independence and the ability to make different decisions, which is considered extremely important for the overall development of children.
The aim of this paper is to raise awareness of how important outdoor play is and how it affects the overall development of children, and the emphasis in this paper is on the importance of the modern role of educators in outdoor play. The paper also presents examples of good practice of outdoor play and risky play based on the model of Scandinavian countries. The
current state of kindergartens focused on outdoor education in the Republic of Croatia is also described.
Ključne riječi
igra na otvorenom
rizična igra
šumski vrtić
uloga odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
outdoor play
risky play
forest kindergarten
the role of educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:937927
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-31 10:32:56