Naslov Rizična igra- perspektiva odgojitelja i roditelja
Naslov (engleski) Risky Play - The Perspective Of Early Childhood Educators And Parents
Autor Ivana Kolarić
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Mentor Anabela Kunert (sumentor)
Član povjerenstva Anabela Kunert (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alenka Mikulec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-08-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Kako bismo lakše razumjeli stavove o rizičnoj igri u završnom radu proučene su prednosti i nedostaci rizične igre te stavovi odgojitelja i roditelja. Rizična igra je aktivnost koja uključuje određeni stupanj rizika. Igra ima važnu ulogu u dječjem razvoju jer potiče autonomiju, kreativnost, motoričke i socijalne vještine. Stoga se pojašnjava pojam rizične igre i njezina važnost za dječji razvoj. Opisuju različite vrste rizične igre poput igre na visini, igre velikih brzina, igre s opasnim alatima i gruba igra. Rizična igra doprinosi cjelokupnom fizičkom, kognitivnom, emocionalnom i socijalnom razvoju djeteta. Iako rizična igra donosi mnoge prednosti za dječji razvoj, važno je istaknuti potencijalne nedostatke poput rizika od ozljede, pritiska društvenih normi te straha kod djeteta. Također, spominju se percepcije odgojitelja i roditelja te važnost suradnje poticanjem edukacije roditelja, kvalitetne i iskrene komunikacije. Odgojitelji češće ističu razvojnu korist rizične igre i skloni su pripremanju i pružanju mogućnosti za igranje djece u sigurnom okružju. S druge strane, većina roditelja češće izražava zabrinutost zbog potencijalnih ozljeda. Primjeri dobre prakse uključuju organizaciju izleta u prirodu gdje roditelji sudjeluju kao volonteri, prirodna igrališta koja djeci omogućuju sigurno istraživanje te šumske vrtićke grupe koje potiču fizički razvoj i samostalnost. U Hrvatskoj, osim vrtićkih skupina, spominju se projekti poput škole u prirodi te avanturističkih parkova koji pružaju djeci priliku za spoznajno učenje kroz izazovne aktivnosti na otvorenom.
Sažetak (engleski) In order to better understand attitudes about risky play, the advantages and disadvantages of risky play and the attitudes of educators and parents were studied in the final paper. A risky game is an activity that involves a certain degree of risk. Play has an important role in children's development because it encourages autonomy, creativity, motor and social skills. Therefore, the concept of risky play and its importance for children's development is clarified. They describe different types of risky play such as height play, high speed play, play with dangerous tools and rough play. Risky play contributes to the overall physical, cognitive, emotional and social development of a child. Although risky play brings many advantages for children's development, it is important to point out potential disadvantages such as the risk of injury, the pressure of social norms and fear. Also, the perceptions of educators and parents are mentioned, as well as the importance of cooperation by encouraging parent education, quality and honest communication. Educators more often emphasize the developmental benefit of risky play and tend to prepare and provide opportunities for children to play in a safe environment. On the other hand, most parents often express concern about potential injuries. Examples of good practice include the organization of nature trips where parents participate as volunteers, natural playgrounds that allow children to explore safely and forest kindergarten groups that encourage physical development and independence. In Croatia, in addition to kindergarten groups, projects such as schools in nature and adventure parks which provide children with the opportunity for cognitive learning through challenging outdoor activities.
Ključne riječi
odgojitelj
rizična igra
roditelji
suradnja
razvoj
Ključne riječi (engleski)
educator
risky play
parents
cooperation
development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:880035
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 07:01:37