Naslov Uloga odgojitelja u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma
Naslov (engleski) The role of preschool teachers in the earli recognation of disorders from the autism spectrum
Autor Jelena Vdović
Mentor Zlatko Bukvić (mentor)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj završni rad analizira ulogu odgojitelja u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma (PSA) i potencijalne učinke na razvojne ishode djece. Brojna istraživanja i suvremena pedagoška praksa naglašavaju potrebu ranog prepoznavanja i intervencije kako bi se poboljšale socijalne, jezične i kognitivne vještine djece s dijagnosticiranim poremećajem iz spektra autizma (PSA). Prepoznavanje i intervencije važne su zbog sprečavanja i ublažavanja nepovoljnih razvojnih ishoda djece. Odgojitelji zbog svoje pozicije u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja imaju jedinstvenu priliku, ali i odgovornost prepoznavanja razvojnih odstupanja djece te kreiranje okruženja u kojem će sva djeca napredovati sukladno razvojnim potencijalima i spobnostima. Ovaj rad ukazuje na potrebu provedbe sveobuhvatnih programa obrazovanja i profesionalnog razvoja odgojitelja i osiguravanja potrebnih ljudskih resursa primjerenim kompetencijama. U osiguravanju primjerene okoline za napredak djece posebnu je pozornost potrebno usmjeriti na partnersku suradnju odgojitelja, roditelja i drugih stručnjaka. Ova suradnja jamči provedbu i dostupnost rane intervencije s programima koji posebno odgovaraju individualnim zahtjevima djece i njihove okoline. Rano prepoznavanje poremećaja iz spektra autizma od strane odgojitelja višestruk je proces. Studije slučaja uspješnog ranog prepoznavanja poremećaja iz spektra autizma (PSA) nude vrijedan uvid u praktičnu primjenu tehnika promatranja, pregleda i procjene. Ove metode, kada se pravilno provode, pružaju snažan okvir za prepoznavanje djece u riziku i osiguravanje da dobiju potrebnu podršku. Inkluzivno obrazovanje igra ključnu ulogu u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma (PSA) pružajući poticajno okruženje u kojem sva djeca, bez obzira na razlike u razvoju, mogu učiti i rasti zajedno. Buduća istraživanja i praksa u ranom prepoznavanju poremećaja iz spektra autizma (PSA) trebala bi se usredotočiti na poboljšanje dijagnostičkih alata, poboljšanje programa obuke za odgojitelje i poticanje veće suradnje između svih dionika uključenih u skrb i obrazovanje djece s PSA-om. Pregled ovog rada trebao bi informirati politiku i praksu, zagovarajući poboljšanje programe obuke, bolju raspodjelu resursa i jače okvire suradnje unutar obrazovnog okruženja.
Sažetak (engleski) This final paper shows the central role of educators in the rapid recognition of autism spectrum disorders (ASD) and the resulting effects on children's developmental outcomes. The paper emphasizes the need for prompt recognition and intervention to improve the social, language and cognitive skills of children diagnosed with autism spectrum disorder (ASD). Because of their proximity to children during key developmental stages, educators often have the initial opportunity to detect unusual behaviors. Therefore, their understanding and awareness of ASD symptoms is crucial. This paper emphasizes the need to implement comprehensive training programs and provide resources to adequately equip educators with the necessary skills for early detection that yields positive results. Furthermore, the paper emphasizes the importance of cooperation between educators, parents and experts in order to create a stimulating atmosphere for early intervention. This collaboration guarantees that children will receive a customized treatment that specifically meets their individual requirements. The paper examines many case studies that demonstrate the effectiveness of different observation methods, screening instruments and inclusive educational strategies in identifying children at risk. The paper discusses the problems faced by educators, including insufficient training and resources. He emphasizes the importance of continuous professional development and the help of educational institutions. Ultimately, educators must have sufficient training, engage in teamwork, and have access to resources to effectively identify ASD at an early stage. By adhering to these requirements, the preschool education system can greatly improve developmental outcomes for children with autism spectrum disorder (ASD).
Ključne riječi
poremećaji iz spektra autizma (PSA)
rano prepoznavanje
uloga odgojitelja
rana intervencija
suradnja u predškoli
Ključne riječi (engleski)
autism spectrum disorders (ASD)
early recognition
the role of educators
early intervention
cooperation in preschool
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:067243
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 07:55:10