Naslov Poremećaji u ponašanju kod djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Behavioral disorders in preschool children
Autor Ines Baćan
Mentor Siniša Opić (mentor)
Mentor Tihana Kokanović (sumentor)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Opić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tihana Kokanović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-08-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Danas se život manifestira glasnije, užurbanije, emotivnije, senzornije i psihološki izazovnije nego što je to bilo nekada. Vijek u kojem se puno više zna, razumije ljudska psihologija i pedagogija, a ponašanje je spektar koji je sinonim za normalnu i uspješnu svakodnevnicu čovjeka. Uz razvijenu svijest o važnosti obitelji u suvremenom društvu suočavamo se s problemima zanemarene i zlostavljanje djece koja manifestiraju svoje traume kroz probleme u ponašanju. Prisutni su, problem prekomjerne ekranizacije i digitalizacije koji senzorno i psihološki doprinose naglašavanju problematike. Upravo iz tog razloga problemi u ponašanju djece u današnje vrijeme su postali sve učestaliji. Djeca mogu razviti eksternalizirane i internalizirane probleme, vanjske i unutarnje. Iako se odrasli više usredotočuju na eksternalizirane probleme jer se kroz njih djeca više emocionalno očituju, vrlo je važno obratiti pozornost na internalizirane jer su veliki problem kod funkcioniranja i razvoja. U radu se govori o čimbenicima koji mogu biti faktor za nastajanje problema kao što su prenatalni i biološki razvoj, utjecaj obitelji i način na koji djeca žive. Nadalje je riječ o različitim problemima u ponašanju, njihovoj podjeli, specifikacijama, manifestiranju i uzrocima te ulozi obiteljskog i vrtićkog okružja u prepoznavanju i prevenciji. Velika odgovornost za što ranije uočavanje takvih problema je na roditeljima i stručnjacima koji rade s djecom, a naglasak je na suradnji i provedbi da se pomogne djeci kako bi se nesmetano mogla uključiti u provedbu svakodnevnih aktivnosti i zadaća u cilju razvoja i boljitka.
Sažetak (engleski) Today, life is louder, more hectic, more emotional, more sensory and psychologically challenging than it used to be. An age in which much more is known and understood by human psychology and pedagogy, and behavior is a spectrum that is synonymous with the standard and successful everyday life of man. With the developed awareness of the importance of the family in modern society, we face the problems of neglected and abused children who manifest their trauma through behavioral problems. The problem of excessive screening and digitalization, which are sensory and psychological factors that emphasise the problem. This is precisely why children's behavior problems have become increasingly common nowadays. Children can develop externalizing and internalizing problems, both external and internal. Although adults focus more on externalized problems because children express themselves more emotionally through them, it is essential to pay attention to internalized ones because they are a big problem in functioning and development. The paper discusses factors that can be a factor in the emergence of problems, such as prenatal and biological development, the influence of the family and how children live. Furthermore, we are talking about different problems in behavior, their division, specifications, manifestation and causes, and the role of the family and kindergarten environment in recognition and prevention. Parents and experts who work with children have significant responsibility for spotting such problems as early as possible, and the emphasis is on cooperation and implementation to help children so that they can smoothly participate in the implementation of daily activities and tasks with the aim of development and improvement.
Ključne riječi
poremećaji u ponašanju
internalizirani poremećaji
eksternalizirani poremećaji
Ključne riječi (engleski)
behavioural disorders
internalised behavioural
externalized behavioural
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:316269
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-02 11:27:02