Naslov Istraživački projekti u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Research projects in classroom teaching
Autor Helena Rupe
Mentor Zdenko Braičić (mentor)
Član povjerenstva Davor Žilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihana Kokanović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-08-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Sažetak Suvremena se nastava sve više oslanja na strategije i metode aktivnog učenja kako bi se potaknule radoznalost i kreativnost učenika. Suvremene strategije kao što su projektno učenje, istraživački rad i problemska nastava omogućuju učenicima da aktivno sudjeluju u procesu učenja, razvijaju svoje komunikacijske i timske vještine te stječu iskustvo u rješavanju konkretne situacije. Istraživački projekti u nastavi pritom su važan dio obrazovnoga procesa te omogućuju učenicima stjecanje znanje kroz samostalno istraživanje i primjenu stečenih vještina. Svrha je istraživačkih projekata potaknuti učenike na samostalno istraživanje i stvaralaštvo, razvijati kritičko mišljenje i analitičke vještine te ih potaknuti na timski rad i suradnju. Učitelj ima ključnu ulogu u vođenju istraživačkih projekata, pri čemu pružaju podršku učenicima i usmjeruje ih prema postizanju ciljeva projekta. Učenici se tijekom istraživačkih projekata mogu angažirati na različite načine, bilo kao istraživači, analitičari, prezentatori bilo voditelji. Kroz faze projekta učenici prolaze sve, od postavljanja istraživačkog pitanja, prikupljanja podataka, analize rezultata do prezentacije istraživanja i evaluacije procesa. Uloga je učenika u istraživačkim projektima aktivna i samostalna, pri čemu oni preuzimaju odgovornost za vlastito učenje, istražuju teme, postavljaju hipoteze, provode istraživanje te prezentiraju rezultate svojeg rada. Istraživanja se mogu primijeniti u različitim predmetima te na različite načine. Primjerice, učenici mogu istraživati povijesne događaje, znanstvene fenomene, književne teme ili prirodne pojave. Učitelj je tu da ih podrži, usmjeruje njihovo istraživanje te pruži povratne informacije kako bi im pomogao u postizanju ciljeva projekta. Na kraju rada prezentiraju se rezultati istraživanja provedenog u OŠ Voltino (Zagreb) o ostvarenim projektima tijekom školskih godina 2022./2023. i 2023./2024. Pritom je detaljnije predstavljeno nekoliko istraživačkih projekata realiziranih u spomenutoj osnovnoj školi.
Sažetak (engleski) Modern teaching relies more and more on active learning strategies and methods in order to stimulate the curiosity and creativity of students. Modern strategies such as project-based learning, research work and problem-based teaching enable students to actively participate in the learning process, develop their communication and team skills, and gain experience in solving a specific situation. Research projects in classes represent an important part of the educational process, enabling students to acquire knowledge through independent research and application of acquired skills. The goal of research projects is to encourage students to do independent research and creativity, to develop critical thinking and analytical skills, and to encourage them to work in a team and cooperate. The teacher plays a key role in leading research projects, providing support to students and guiding them towards the achievement of project goals. During research projects, students can be engaged in different ways, either as researchers, analysts, presenters or leaders. Students go through the stages of the project, from setting a research question, collecting data, analyzing the results to presenting the research and evaluating the process. The role of students in research projects is active and independent, where they take responsibility for their own learning, research topics, set hypotheses, conduct research and present the results of their work. Research can be applied in different subjects and in different ways. For example, students can research historical events, scientific phenomena, literary themes or natural phenomena. The teacher is there to support them, guide their research and provide feedback to help them achieve their project goals. At the end of the paper, the results of the research carried out in Voltino Elementary School (Zagreb) on the completed projects during the 2022/2023 school years are presented. and 2023/2024. At the same time, several research projects realized in the aforementioned primary school were presented in more detail.
Ključne riječi
razredna nastava
suvremena nastava
istraživački projekti
OŠ Voltino
Ključne riječi (engleski)
classroom teaching
contemporary teaching
research projects
Voltino Primary School
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:488223
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-02 11:31:26