Naslov Senzorna integracija i koordinacija sa djecom u vrtiću
Naslov (engleski) Sensory integration and coordination with children in kindergarten
Autor Valentina Wengert
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marko Badrić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Žilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Poznavanje funkcije i strukture ţivčanog sustava vaţno je za razumijevanje senzorne integracije. Neuroni stvaraju i prenose impulse unutar, ali i između dva sustava – središnjeg i perifernog. Senzorna integracija je organizacija osjeta za upotrebu. Putem osjetila dobivamo informacije o fizičkom stanju našeg tijela i okoline koja nas okruţuje. Sedam je senzornih sustava: vestibularni, proprioceptivni, taktilni, vizualni, auditivni, gustativni i olfaktorni. Poremećaj senzorne integracije nastaje kad mozak neučinkovito obrađuje osjetilne informacije koje dolaze iz vlastitog tijela ili okoline, a djetetu oteţava funkcioniranje u aktivnostima. Sposobnosti hvatanja, drţanja i podizanja nekog predmeta najranije se zapaţaju kod djeteta. Ove vještine, uz gledanje i slušanje, jako su vaţne za dodatno učenje i istraţivanje svijeta oko sebe. Iz tog razloga vaţno je motoričke sposobnosti (koordinacija, dinamogena sposobnost očitovanja snage, dinamogena sposobnost očitovanja brzine, fleksibilnost, izdrţljivost, preciznost) razvijati od najranije dobi jer su potrebne za izvođenje velikog broja aktivnosti kod svakog djeteta. Ako dijete ima dobro razvijene motoričke sposobnosti uspješnije će se igrati s igračkama u samostalnoj igri ili s vršnjacima. Na taj će način kvalitetnije provoditi vrijeme u vrtiću ili kod kuće. Vaţno je napomenuti da su senzorna integracija i motoričke sposobnosti međusobno povezane. Na temelju toga, odgojitelj stvara poticajno okruţje za djecu. U svakoj aktivnosti utječe se na poticanje i još bolji razvoj jednog ili više senzornih sustava kao i motoričkih sposobnosti. S obzirom na dob djece u vrtiću, aktivnosti se razlikuju. Sa mlađom djecom aktivnosti su jednostavnije, a kako oni rastu tako i aktivnosti postaju sloţenije. Djeca s teškoćama u razvoju sve češće se uključuju u redovne vrtiće ili škole.
Sažetak (engleski) The understanding of the function and the structure of the nervous system is important for understanding the sensory integration. Neurons produce and transport impulses within, but also between two systems – the central and the peripheral. Sensory integration is organizing the senses for use. Through our senses, we gain information about the physical condition of our body and our surroundings. There are seven sensory systems: vestibular, proprioceptive, tactile, visual, auditive, gustative and olfactory. Disturbance of the sensory integration occurs when the brain inefficiently processes sensory information that comes from one’s own body or surroundings and makes hard for the child to function in activities. The ability to catch, hold and lift an object are the earliest to be noticed in children. These skills, along with watching and listening, are very important for additional learning and exploring the world around us. For that reason, it is important to develop motor skills (coordination, strength, speed, flexibility, stamina, precision) from the earliest age because they are needed by all children to perform large number of activities. A child will more successfully play with toys, whether on its own or with its peer, if it has well developed motor skills. That way, it will spend more quality time in kindergarten or at home. It is important to mention that sensory integration and motor skills are interconnected. Based on that, the educator creates a more stimulating environment for children. In every activity, encouragement and even better development of one or more sensory systems, as well as motor skills, are affected. Activities differ according to the age of children in kindergarten. With younger children, activities are simpler. As they grow, so do the activities get more complex. Children with developmental disorders are being more and more integrated into regular kindergartens and schools.
Ključne riječi
osjetila
koordinacija
vrtić
aktivnosti
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
senses
coordination
kindergarten
activities
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:558634
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-04 10:38:58