Sažetak | Tema ovoga rada jest prikazati adaptaciju djevojčice (kronološke dobi trideset i šest mjeseci) u udomiteljskoj obitelji. Također su prikazani potrebni faktori za uspješnu suradnju udomiteljske obitelji i dječjeg vrtića kako bi se dijete razvijalo u svim pogledima. Opisan je njezin psihofizički razvoj kroz trideset i šest mjeseci, njezina adaptacija u udomiteljskoj obitelji, odnos udomitelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića, ali i njezina prilagodba na boravak u dječjem vrtiću. Istraživanje prikazuje utjecaj ustanova i okoline na pojedinca, njegov kognitivni, emocionalni, tjelesni i socijalni razvoj. Nakon rođenja djevojčice s obzirom na okolnosti, udomljavanje je bilo u skladu najboljeg ishoda za dijete. Tijekom godina, zakon o udomiteljskoj skrbi se mijenjao, utjecaj institucije i zakonodavstva bio je sve značajniji. Sam začetak nas vodi do temelja svih nacionalnih zakonodavstava, dokumenta koji je i dan danas polazište za područje međuljudskih prava, Konvencije o pravima djeteta. Udomiteljstvo u Republici Hrvatskoj provodi se u skladu s temeljnim načelima socijalne skrbi i načelima obiteljskog okruženja, održivosti socijalnih veza i uključenosti korisnika (Zakon o udomiteljstvu, članak 3., NN 90/2011). Članak 3., u Konvenciji o pravima djeteta, navodi dužnost državnih stranki na osiguravanje zaštite i skrbi za dijete kakva je prijeko potrebna za njegovu dobrobit, uzimaju i u obzir prava i dužnosti njegovih roditelja, zakonskih skrbnika ili drugih osoba koje su za nj zakonski odgovorne. Odrastanje u poticajnoj okolini, podrška okoline i zajednice jedni su od glavnih čimbenika za razvoj pojedinca, a samim time i svakodnevni boravak u odgojnoj skupini utječe na razvoj osobnosti djeteta. Učestalo provođenje vremena s djevojčicom unutar odgojne skupine, ali i kod kuće ostavlja trag i u ovom radu te se postupno opisuje i prati njezin razvoj u svim aspektima. |
Sažetak (engleski) | The core of this thesis is to showcase the adaptation of a young girl in a foster family during her three years of life. Furthermore, the factors necessary for successful cooperation between the foster family and the kindergarten, which enable the child to entirely develop, are also depicted. The thesis describes the child's psycho-physical development over the thirty-six months, her adaptation to the foster family, the relationship between the foster family and the professional staff of the kindergarten, as well as her adaptation to being in kindergarten. The research indicates the impact of institutions and environment on an individual's cognitive, emotional, physical, and social development. After the birth of the baby girl, given the circumstances, foster care was in the best interests of the child. Over the years, the law on foster care has been going through changes and the influence of institutions and legislation has been increasingly significant. The very concept leads us to the foundation of all national legislation, the document that is to this day the starting point for the field of international human rights, the Convention on the Rights of the Child. In the Republic of Croatia, foster care is carried out in accordance with the fundamental principles of social care and the principles of the family environment, sustainability of social ties, and inclusion of beneficiaries (Law on foster care, Article 3, NN 90/2011). Article 3 of the Convention on the Rights of the Child sets out the duty of States Parties to provide for the protection and care of a child, as is essential for his or her well-being, taking into account the rights and duties of his or her parents, legal guardians or other individuals legally responsible for him or her. Growing up in a stimulating environment, and the support of the environment and the community, are one of the main factors for the development of the individual. Therefore, the daily presence in the kindergarten, being a part of a child’s environment, affects the development of the personality of the child. The frequent time spent with the little girl in kindergarten, but also at home, comes into view in this thesis, which gradually describes and monitors the child's development in all aspects. |