Naslov Slikovnica kao poticaj za jezični razvoj
Naslov (engleski) The picture book as a stimulus for language development
Autor Maja Brčić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Monika Pažur (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Tema ovog diplomskog rada je Slikovnica kao poticaj za jezični razvoj. U prvom dijelu rada teoretski se obrađuje slikovnica te njezina važnost u razvoju jezika kod djece predškolske dobi. Nadalje, objašnjena je funkcija slikovnice te je obrazloženo zašto je ona toliko važna u dječjem razvoju. Navedene su karakteristike dobre i kvalitetne slikovnice te opisana njezina odgojno-obrazovna vrijednost. Zatim u radu razmatramo definiciju jezika te govorimo o tome kako se jezik razvija kod djece predškolske dobi. Ovisno o dobi djece, precizirane su određene karakteristike. Drugi dio rada posvećen je definiranju čitanja. Tu se govori još o važnosti, ali i o primjeni čitanja. Nadalje je ukratko obrazloženo što su to poticajno čitanje i dijaloško čitanje te su navedene neke od prednosti dijaloškog čitanja. Dodatno je pojašnjena primjena dijaloškog čitanja u radu s djecom predškolske dobi. Na kraju ovog diplomskog rada opisane su aktivnosti čitanja slikovnica koje sam provodila s djecom predškolske dobi (Maca Papučarica, Velika tvornica riječi, Ježva kućica, Mrav dobra srca, Elmer i Cvrčak i mrav). Ispod svake opisane aktivnosti dodatno je analizirano što konkretno u razvoju jezika potiče određena slikovnica i što se čitanjem iste htjelo postići. Navedeni su ciljevi provođenja aktivnosti čitanja slikovnica, a neki od njih su: poticanje razvoja jezika, poticanje razvoja kognitivnih sposobnosti, razvoj mašte, stvaranje pozitivnog stava prema čitanju, stimulacija rane pismenosti i dr. U provedenim aktivnostima sudjelovalo je desetero djece predškolske dobi. Na samom kraju rada iznesen je zaključak te navedena literatura koju sam koristila za potrebu pisanja ovog diplomskog rada. Od slikovnica koje smo čitali, djeci se najviše svidio Elmer.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is The picture book as a stimulus for language development. In the first part of the paper, the picture book and its importance in the language development of preschool children are theoretically treated. Furthermore, the function of the picture book is explained and it is explained why it is so important in children's development. The characteristics of a good and high-quality picture book are listed and its educational value is described. Then, in the paper, we consider the definition of language and talk about how language develops in preschool children. Depending on the age of the children, certain characteristics are specified. The second part of the paper is dedicated to defining reading. It also talks about the importance, but also about the application of reading. Furthermore, it is briefly explained what stimulating reading and dialogic reading are, and some of the advantages of dialogic reading are listed. The application of dialogical reading in working with preschool children was additionally clarified. At the end of this thesis, I described the activities of reading picture books that I carried out with preschool children (Maca Papučarica, The Big Word Factory, Hedgehog's Home, Mrav dobra srca, Elmer and the Cricket and the Ant). Under each described activity, it is additionally analyzed what
specifically a certain picture book encourages in the development of language and what was intended to be achieved by reading it. The objectives of the activity of reading picture books are stated, and some of them are: encouraging language development, encouraging the development of cognitive abilities, developing imagination, creating a positive attitude towards reading, stimulating early literacy, etc. Ten preschool children participated in the activities. At the very end of the work, the conclusion and the cited literature needed to write this thesis were presented. Of the picture books we read, the children liked Elmer the most.
Ključne riječi
slikovnica
jezik
čitanje
dijaloško čitanje
Ključne riječi (engleski)
a picture book
language
reading
dialogic reading
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:487736
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 07:51:01