Naslov Razvoj vještine pisanja kod djece od druge do šeste godine
Naslov (engleski) Development of writing skills in children aged two to six years
Autor Maria Raspudić
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Ovaj diplomski rad teorijski obrađuje temu rane pismenosti, usredotočujući se na razvoj vještine pisanja, koja se razvija u šest faza od najranije dobi pa sve do predškolske dobi. Svaka je od faza razvoja pisanja predstavljena tekstom i fotografijama autentičnog dječjeg pisanja, a na kojima se najbolje može uočiti razlika u razvojnim fazama pisanja djece od druge do šeste godine života. Predstavljene su u radu i razne aktivnosti koje uvelike potiču razvoj početnog čitanja i pisanja - jezičnih vještina čiji je razvoj, međusobno usko povezan. U radu se ističe i velika važnost okružja u kojem dijete boravi, od kutića „školice“ pa sve do komunikacije s roditeljima. Okružje treba biti djetetu poticajno za razvoj vještine pisanja, kao i za razvoj ostalih sastavnica rane pismenosti, treba u djetetu probuditi želju i interes za daljnjim napredovanjem u pisanju, čitanju i komunikaciji. Provedeno je i kratko etnografsko istraživanje kojemu je cilj bio doći do spoznaja o dječjim stavovima u vezi s pisanjem, odnosno o tome na koji način je djeci najzanimljivije učiti pisati slova. Htjelo se promatrati i utječe li na spomenute dječje stavove dob i spol djeteta. Ispitanici su bili djeca triju odgojno-obrazovnih skupina dječjeg vrtića u Zagrebu. Dobiveni rezultati istraživanja pokazuju kako spol ne čini razliku u dječjem odabiru metoda ovladavanja pisanjem, dok se s druge strane, dob pokazala čimbenikom razlike. Djeca u dobi od dvije godine odabiru onu metodu koja ih ponajprije vizualno, a zatim i taktilno privuče, dok djeca od četvrte do šeste godine izabiru ples pisanja kao omiljenu metodu.
Sažetak (engleski) This thesis theoretically deals with the topic of early literacy, focusing on the development of writing skills, which develops in six stages from the earliest age until preschool age. Each of the stages of writing development is represented by text and photos of authentic children's writing, where you can best see the difference in the developmental stages of children's writing from the second to the sixth year of life. The paper also presents various activities that greatly encourage the development of initial reading and writing - language skills whose development is closely related to each other. The paper also emphasizes the great importance of the environment in which the child lives, from the little "School" to communication with parents. The environment should be stimulating to the child for the development of writing skills, as well as for the development of other components of early literacy, it should awaken in the child the desire and interest for further progress in writing, reading and communication. A short ethnographic research was also conducted, the goal of which was to gain knowledge about children's attitudes regarding writing, that is, about the most interesting way for children to learn to write letters. we also wanted to consider whether the mentioned children's attitudes are influenced by the age and gender of the child. The respondents were children from three educational groups of a kindergarten in Zagreb. The obtained research results show that gender does not make a difference in children's choice of methods of mastering writing, while on the other hand, age proved to be a difference factor. Children at the age of two choose the method that attracts them first visually and then tactilely, while children from four to six years choose the dance of writing as their favorite method.
Ključne riječi
rana pismenost
vještina pisanja
djeca rane i predbškolske dobi
metoda plesa pisanja
Ključne riječi (engleski)
early literacy
writing skill
children of early and preschool age
writing dance method
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:067377
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 08:18:41