Naslov Procesna drama kao metoda u interpretaciji lektirnog djela
Naslov (engleski) Process Drama as a Method in interpretation of literary work assigned for school reading
Autor Ilona Mađarević
Mentor Zrinka Vukojević (mentor)
Član povjerenstva Marina Gabelica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Lovrić Kralj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Vukojević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak Gotovo je nezamislivo sudjelovati u suvremenom svijetu, a nemati pritom usvojenu vještinu čitanja. Čitanje je dugotrajan i kompleksan proces na koji utječu mnogi unutarnji i vanjski čimbenici. Ključnu važnost za stjecanje čitateljskih sposobnosti ima poučavanje čitanja, koje se provodi u odgojno-obrazovnim ustanovama. Sredstvo poticanja čitanja iz užitka jest lektira koja je danas učenicima postala samo još jedna školska obveza, a učiteljima školska obveza koju je potrebno analizirati i
... Više evaluirati. Cilj lektire oduvijek je viši od samog obrazovnog cilja. Lektirom se ispunjavaju funkcionalni i odgojni ciljevi. Primjenom dramskog medija kao metodičkog oruđa pri interpretaciji lektire ostvaruju se obrazovni, funkcionalni i odgojni ciljevi. Svi oblici rada s djecom koji uključuju aktivno korištenje dramskog medija definirani su u sklopu dramske pedagogije. Dramska pedagogija temelji se na metodama učenja i poučavanja koje uključuju dramski izraz te učenicima pruža iskustveno učenje, što je i cilj suvremenog odgoja i obrazovanja. Procesna drama kao dramska metoda nudi mogućnost kreativnog pristupa lektiri koji je učenicima itekako potreban. Takav je pristup učinkovit način učenja i poučavanja te učenici zajedno s učiteljem stvaraju dramski svijet u kojem radnja oživljava. Ovaj rad sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu rada dan je teorijski pregled čitanja, lektire, dramske pedagogije i procesne drame. U svrhu ostvarenja osnovnih ciljeva kreativnog pristupa lektiri u drugom dijelu rada bit će predložena četiri metodička modela interpretacije lektirnog djela primjenom procesne drame. Metodički scenariji usredotočeni su na iskustveno učenje primjenom dramskopedagoškog pristupa. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) It is almost unthinkable to participate in the modern world without reading skills. Reading is a long-term and complex process that is influenced by many internal and external factors. Teaching reading is of key importance for the acquisition of reading skills. Reading is taught in educational institutions. The means of encouraging reading for pleasure is school reading, which today has become just another obligation for students, and an obligation for teachers that needs to be
... Više analyzed and evaluated. The goal of reading has always been higher than the educational goal itself. It sets functional and educational goals. By using the dramatic medium as a methodical tool in the interpretation of reading material, educational, functional and educational goals are achieved. All forms of work with children that include the active use of dramatic media are defined within the framework of dramatic pedagogy, which is based on learning and teaching methods that use dramatic expression and provides students with experiential learning, which is the goal of modern education. Process drama as a dramatic method offers the possibility of a creative approach to reading, which students really need. Such an approach is an effective way of learning and teaching, and students together with the teacher create a dramatic world in which the action comes to life. This paper consists of two parts. In the first part of the paper, a theoretical overview of reading, drama pedagogy and the process of drama is given. In order to achieve the basic goals of a creative approach to reading, in the second part, four methodical models of interpretation of the reading work will be proposed using procedural drama. Methodical scenarios are aimed at experiential learning by applying the drama pedagogical approach. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
čitanje
dramska pedagogija
lekira
procesna drama
primarno obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
drama pedagogy
reading
reading
primary education
process drama
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:504580
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 09:35:00