Naslov Tema igre u filozofiji Eugena Finka
Naslov (engleski) Theme of play in the philosophy of Eugen Fi
Autor Dorotea Trupeljak
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Mentor Damir Velički (sumentor)
Član povjerenstva Draženko Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Damir Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Eugen Fink je kroz mentorstvo Edmunda Husserla, za čtnika fenomenologije, od ranih dana gradio svoj filozofski naum. Možemo smatrati kako je to uvelike ubrzalo njegov rad i njegovu sposobnost razmišljanja i donošenja zaključaka jer je imao neku ''iskusniju'' podlogu surađuju i s jednim od najboljih filozofa tadašnjice, ako ne i svih vremena. Bio je dobro poznat i u Hrvatskoj gdje je kroz gostovanja u Zagrebu i na Korčuli širio svoje filozofsko djelo i utjecaj na hrvatske filozofe. U svom djelu Uvod u filozofiju govori o problematici filozofije. Tvrdi da filozofiju nikako ne možemo poistovjetiti sa znanošću jer između filozofije postoji sukob korijena. Za znanost tvrdi kako je objektivna i utemeljena na raznim teorijama i zaključcima, dok filozofiji ne možemo zadati početak i ne možemo sa sigurnošću reći da je išta filozofsko stopostotno onakvo kakvim mi to zamišljamo, jer ona objašnjava samu sebe baš kao što daje odgovore na sva ostala duhovna i znanstvena pitanja. Kroz njegovo razmišljanje možemo do i do zaključka koliko god dobro donosili zaključke i razmišljali o filozofiji, nikad ne možemo do i do apsolutnih odgovora na pitanja koja filozofija pokušava odgovoriti i do samog smisla filozofije, to jest ne možemo objasniti što je i zašto je filozofija. U svom najpoznatijem djelu Igra kao simbol svijeta Fink govori o igri kao o predmetu dostojnom filozofije i postavljanja raznih filozofskih pitanja. Smatra da se ozbiljnost i mračnost filozofije može spojiti sa vedrinom igre. Tumači igru na razne načine i postavlja razna pitanja na koja nam želi dati odgovor, baš kao i sebi.
Sažetak (engleski) Eugen Fink, through the mentorship of Edmund Husserl, the founder of phenomenology, built his philosophical thinking from the early days. We can consider that this greatly accelerated his work and his ability to think and draw conclusions because he had a more ''experienced'' background by collaborating with one of the best philosophers of the time, if not of all time. He was also well known in Croatia, where he spread his philosophical work and influence on Croatian philosophers through guest appearances in Zagreb and Korčula. In his work ''Introduction to Philosophy'' he talks about the problems of philosophy. He claims that philosophy cannot be equated with science because there is a root conflict between philosophies. For science, he claims that it is objective and based on various theories and conclusions, while philosophy cannot be given a beginning and we cannot say with more certainly that anything philosophical is one hundred percent as we imagine it, because it explains itself just as it gives answers to all the others spiritual and scientific issues. Through his thinking, we can come to the conclusion that no matter how well we draw conclusions and think about philosophy, we can never come to absolute answers to the questions that philosophy tries to answer and to the very meaning of philosophy, that is, we cannot explain what philosophy is and why it is. In his most famous work >Game as a symbol od the world<, Fink talks about the game as a subject worthy of philosophy and posing various philosophical questions. He believes that the seriousness and darkness of philosophy can be combined with the cheerfulness of play. He interpa the game in various ways and asks various questions that he wants to answer for us, just like he does for himself.
Ključne riječi
igra
znanost
filozofija
pitanje
Ključne riječi (engleski)
game
science
philosophy
question
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:103978
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-31 09:23:02