Naslov Uloga odgojitelja u kreiranju poticajnog okruženja u odgojno obrazovnoj ustanovi
Naslov (engleski) The role of educators in creating a stimulating environment in an educational institution
Autor Kristina Tunjić
Mentor Ivana Golik (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U odgojno-obrazovnoj ustanovi odgojitelji stvaraju poticajno unutarnje i vanjsko materijalno-prostorno okruženje te organiziraju cjelokupan odgojno-obrazovni rad. Odgojitelj organizira poticajno okruženje kako bi zadovoljio sve dječje potrebe i kako bi kod djece poticao socijalni, emocionalni, spoznajni i motorički razvoj te razvoj komunikacije i govora.
Odgojitelj u okruženju njeguje dječje interese i sposobnosti te dijete u svakom trenutku potiče i podržava u raznim organiziranim aktivnostima i u slobodnoj igri. Soba dnevnog boravka organizirana je i podijeljena u centre aktivnosti koje odgojitelj uređuje, mijenja, prilagođava, a ono najvažnije jest da osigurava dovoljan broj raznolikih poticajnih materijala i sredstava koja mogu omogućiti dječje istraživanje i igru. Materijali i sredstva u centrima aktivnosti trebaju biti sigurni, otvoreni, multifunkcionalni, raznovrsni, dobno primjereni, estetski prihvatljivi, lako dostupni te djeci zanimljivi kako bi potakli djecu na istraživanje i što duže zadržali njihovu pažnju. Centri aktivnosti raspoređeni su u sobi dnevnog boravka ovisno o uvjetima koje svaki centar zahtjeva kao što je odvojenost glasnih i tihih centara, blizina sanitarnog čvora te blizina prozora radi prirodnog svjetla.
Ovaj rad detaljno objašnjava i opisuje zašto je vrtić zajednica koja u i te koja je važnost učenja djece u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Prikazuje se kako se soba dnevnog boravka i izbor materijala razlikuju u tradicionalnom i suvremenom odgojnom pristupu, kako izgleda unutarnje okruženje odgojno-obrazovne ustanove odnosno soba dnevnog boravka, kako se trebaju urediti centri aktivnosti i što svaki pojedini centar aktivnosti treba sadržavati. Rad prikazuje i važnost vanjskog okruženja, što sve ono može ponuditi djeci, kako utječe na njih i kakve uloge odgojitelj ima u vanjskom okruženju. Prikazuje se i primjer tlocrta sobe dnevnog boravka i što on sve sadrži. Također se u radu objašnjava koja je važnost odgojitelja u poticanju zajedništva, samostalnosti, istraživanja, stvaranja kulture grupe te osiguravanju dobrobiti djece predškolske dobi u odgojno-obrazovnim ustanovama.
Sažetak (engleski) In an educational institution, educators create a stimulating internal and external material-spatial environment and organize the entire educational work. The educator organizes a stimulating environment to satisfy all children's needs and to encourage children's social, emotional, cognitive and motor development as well as the development of communication and speech.
The educator in the environment nurtures the children's interests and abilities and at all times encourages and supports the child in various organized activities and free play. The room in a preschool is organized and divided into activity centers that the educator arranges, changes, adapts, and most importantly ensures a sufficient number of diverse stimulating materials and resources that can enable children's exploration and play. Materials and resources in activity centers should be safe, open, multifunctional, diverse, age-appropriate, aesthetically acceptable, easily accessible and interesting for children to encourage them to explore and keep their attention span as long as possible. The activity centers are arranged in the room depending on the conditions that each center requires, such as the separation of loud and quiet centers, the proximity of the sanitary facilities and the proximity of windows for natural light.
This paper explains and describes in detail why is preschool a learning community and what is the importance of children's learning in an educational institution. The paper shows how the room in preschool and the choice of materials differ in traditional and modern educational approaches, what the internal environment of an educational institution looks like, how the activity centers should be arranged and what each activity center should contain. The paper also shows the importance of the external environment, what it can offer to children, how it affects them and what role the educator has in the external environment. An example of the floor plan of a room in a preschool and what it contains is also shown. The paper also explains the importance of educators in fostering togetherness, independence, research, creating a group culture, and ensuring the well-being of preschool children in educational institutions.
Ključne riječi
odgojitelj
okruženje
poticanje
uloge odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
educator
encouragement
environment
roles of educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:497647
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-09 08:40:21