Naslov Razvijanje dječje kreativnosti i mašte kroz dramske igre i vježbe
Naslov (engleski) Developing Children's Creativity Through Dramatic Games And Exercises
Autor Katarina Emeršić
Mentor Maša Rimac Jurinović (mentor)
Mentor Iva Nemec (sumentor)
Član povjerenstva Tamara Turza-Bogdan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Sabo Junger (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Nemec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kroatologija
Sažetak U procesu igre, djeca korištenjem vlastite kreativnosti i mašte stječu razne vještine i sposobnosti te znanja. To je osobito važno za djecu predškolske dobi, a u tome im pomaže pohađanje predškolskih ustanova u kojima odgajatelji imaju važnu ulogu. Jedan od načina na koji se uspješno može potaknuti dječja kreativnost i mašta jest upotreba dramskih igara. Igra kao općeniti pojam može se definirati kao aktivnost djeteta pomoću koje se ono zabavlja te razvija svoje sposobnosti i vještine. Postoje različite vrste igara, a u kontekstu dramske pedagogije simbolička je igra posebno zanimljiva. Kroz simboličku igru dijete zamjenjuje stvarne predmete ili aktivnosti sa izmišljenim predmetima ili aktivnostima i na taj način daje simbolički značaj igri. Takvo je ponašanje preduvjet za primjenu dramskoga odgoja. Neke od dramskih aktivnosti koje su prikazane u ovom radu su: a) dramske aktivnosti u kojima je tijelo scenski znak i sredstvo; b) dramske aktivnosti za razvoj povjerenja; c) dramske aktivnosti za razvoj memoriranja; d) dramske aktivnosti vođene pantomimama; te e) dramske aktivnosti za razvoj mašte. Svaka od tih vrsti igara i vježbi ima različite uloge kojima se može potaknuti razvoj dječje kreativnosti i mašte te se one mogu igrati na puno različitih načina. Cilj tih igara i vježbi je da se kod djece razvijaju određene komponente – povjerenje u sebe i povjerenje u druge, vještine pamćenja, vještine preuzimanja uloga i prikazivanja određene stvari ili aktivnosti na različite načine te slično. Za sve te igre kod djece je potrebna kreativnost i mašta kako bi ju na svoj način, sukladno traženom zadatku, odradili. Svako je dijete drugačije i zbog toga će se svako dijete u istoj situaciji različito izražavati i snalaziti, što je važno jer na taj način dijete razvija svoju kreativnost i maštu, a kroz taj proces igre ga usmjerava i vodi odgojitelj, te se ono naziva dramskim izražavanjem.
Sažetak (engleski) Through play, children use their creativity and imagination to acquire various skills, abilities, and knowledge. This is especially important for preschool children, and attending preschool institutions where educators play a key role in helping with this process. One of the effective ways to stimulate children's creativity and imagination is through the use of drama games. Play, as a general concept, can be defined as an activity in which a child engages to have fun while developing their abilities and skills. There are different types of play, and in the context of drama pedagogy, symbolic play is particularly interesting. In symbolic play, the child replaces real objects or activities with imaginary ones, thus imagining and giving symbolic meaning to the play. This kind of behavior is a prerequisite for the application of drama education. Some of the drama activities presented in this paper are: a) drama activities where the body is a stage sign and tool; b) drama activities for building trust; c) drama activities for developing memory; d) drama activities led by pantomime and e) drama activities for developing imagination. Each of these types of games and exercises serves different roles that can foster the development of children's creativity and imagination, and they can be played in many different ways. The goal of these games and exercises is to develop certain components in children—self-confidence and therefore in others, memory skills, the ability to take on roles, and the portrayal of a particular thing or activity in different ways, among other things. All these games require children to use their creativity and imagination to complete the task in their own way, according to the requirements. Every child is different, and therefore each child will express themselves and navigate the same situation differently, which is important because in this way, children develop their creativity and imagination. In this process of play, they are guided and directed by the educator, and this is called dramatic expression.
Ključne riječi
kreativnost
mašta
dramsko izražavanje
dramski odgoj
dramske igre i vježbe
Ključne riječi (engleski)
creativity
imagination
dramatic expression
drama education
drama games and exercises
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:536575
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-25 07:37:35