Naslov Predvještine čitanja i pisanja u predškolskoj dobi
Naslov (engleski) Pre-Skills Of Reading And Writing In Preschool Age
Autor Patricija Kovačić
Mentor Tamara Turza-Bogdan (mentor)
Mentor Lidija Cvikić (sumentor)
Član povjerenstva Vladimir Legac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darinka Kiš-Novak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Turza-Bogdan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kroatologija
Sažetak Cilj ovog rada bio je prikazati važnost poticanja predvještina čitanja i pisanja u predškolskoj dobi te načine kako te vještine razvijati u odgojno-obrazovnoj ustanovi i u obiteljskom okruženju. Važnu ulogu u poticanju predvještina čitanja i pisanja imaju odgojitelji i roditelji koji djeci postaju modeli ponašanja, odnosno osobe na koje se ugledaju. Prema tome, djeca svoje modele gledaju i slušaju te „preslikavaju“ viđena ponašanja pa je zbog toga potrebno obratiti pozornost na načine komuniciranja s djetetom, ali i s drugim osobama u okolini. Uz govor i slušanje, koji se navode kao prvi oblici komunikacije, navode se još čitanje i pisanje koji se uče te se zajedno definiraju kao osnovne jezične djelatnosti. Istraživački dio ovog rada temeljen je na anketi namijenjenoj odgojiteljima u kojoj su postavljena pitanja koja se odnose na razvoj predvještina čitanja i pisanja u odgojno – obrazovnoj ustanovi to jest vrtiću. Svrha istraživanja bila je ispitati stavove odgojitelja o navedenoj temi te prikazati i saznati na koji način organiziraju i koje aktivnosti provode kako bi utjecali na razvoj predvještina čitanja i pisanja u predškolskoj dobi. Pretpostavka istraživanja bila je da su odgojitelji osviješteni o važnosti provođenja aktivnosti koje potiču razvoj čitanja i pisanja u odgojno – obrazovnoj ustanovi i da sukladno tome nastoje svoj rad obogaćivati i unaprijediti novim znanjima i edukacijama iz tog područja. Dobiveni rezultati istraživanja su većim dijelom potvrdili pretpostavku i došlo se do zaključka kako odgojitelji posvećuju dovoljno vremena predvještinama čitanja i pisanja te kako stvaraju i nude poticaje koji su kvalitetni, a istovremeno pokušavaju pratiti interes djece.
Sažetak (engleski) The aim of this work was to show the importance of encouraging the pre-skills of reading and writing in preschool age and the ways to develop these skills in an educational institution and in a family environment. Educators and parents play an important role in encouraging the pre-skills of reading and writing, who become behavior models for children, that is, people they look up to. Therefore, children watch and listen to their models and "copy" the seen behaviors, so it is necessary to pay attention to the ways of communicating with the child, but also with other people in the environment. In addition to speaking and listening, which are cited as the first forms of communication, reading and writing are also cited, which are learned and are defined together as basic language activities. The research part of this paper is based on a survey intended for educators, in which questions were asked regarding the development of pre-skills in reading and writing in an educational institution, that is, a kindergarten. The purpose of the research was to examine the views of educators on the mentioned topic and to show and find out how they organize and what activities they carry out in order to influence the development of pre-skills in reading and writing in preschool age. The assumption of the research was that educators are aware of the importance of conducting activities that encourage the development of reading and writing in an educational institution and that accordingly they strive to enrich and improve their work with new knowledge and education in this area. The obtained results of the research mostly confirmed the assumption and it was concluded that the educators devote enough time to the pre-skills of reading and writing and that they create and offer incentives that are of good quality, while at the same time trying to follow the interests of the children.
Ključne riječi
osnovne jezične djelatnosti
predvještine čitanja i pisanja
uloga roditelja i odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
basic language activities
pre-skills of reading and writing
role of parents and educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:721834
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-25 08:33:55