Naslov Neke odrednice motivacije za čitanje iz perspektive učitelja
Naslov (engleski) Some determinants of reading motivation from a teacher's perspective
Autor Laura Gabrić
Mentor Ema Petričević (mentor)
Član povjerenstva Daria Rovan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Janja Sušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ema Petričević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Zbog sve užurbanijeg načina života, učenici su sve manje motivirani za čitanje. Dosadašnja istraživanja su prikazivala odrednice motivacije iz perspektive učenika kao čitača, no ne i perspektivu učitelja koji na neki način određuje koliko će učenik biti motiviran za čitanje. Iz tog razloga, cilj ovog istraživanja bio je prikazati neke odrednice motivacije za čitanje iz perspektive učitelja razredne nastave. Četrnaest učitelja razredne nastave iz sedam osnovnih škola i gradova u Republici
... Više Hrvatskoj sudjelovalo je u kvalitativnom istraživanju u kojem je korišten upitnik s otvorenim pitanjima. Pri obradi podataka korištena je tematska analiza. Rezultati su pokazali nekoliko načina na koje se manifestira motivacija za čitanje. Neki od njih su česti odlasci u knjižnicu i čitanje djela koja nisu zadana, aktivno javljanje za čitanje na nastavi, bogatstvo leksika, bolje snalaženje u pronalasku podataka i drugo. Odrednice koje povećavaju motivaciju prema mišljenjima učitelja su različite aktivnosti prije i nakon čitanja, čitanje u razredu, prezentacija djela, čitanje knjiga koje učenici vole, kutak za čitanje, učenički prijedlozi za čitanje i razgovor o tome što su pročitali mimo zadanog, razgovor o djelu, pohvala, česti odlasci u knjižnicu te motivacijsko ocjenjivanje. S druge strane, odrednice koje umanjuju motivaciju, prema iskustvima učitelja, su digitalni sadržaji i tehnologija, tekstovi koji ne odgovaraju učeničkim interesima, poteškoće u čitanju, nedostatak podrške kod kuće, negativna iskustva s čitanjem i drugo. Većina ispitanih učitelja slaže se kako se motivacija za čitanje mijenja s porastom dobi učenika u smjeru snižavanja motivacije. Prema mišljenju učitelja, ljubav prema čitanju razvija se od malih nogu pri čemu obitelj ima veliku ulogu, a uloga nastavnika je da različitim aktivnostima nastavi razvijati ljubav prema čitanju. Učitelji su naveli niz aktivnosti koje su se prema njihovom iskustvu pokazale korisnima za povećavanje motivacije za čitanje. Rezultati istraživanja mogu se objasniti suvremenim spoznajama iz teorija motivacije. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Due to increasingly hectic lifestyles, pupils are becoming less motivated to read. Previous research has shown the determinants of motivation from the perspective of pupils as readers, but not from the perspective of teachers, who in some way determine how motivated a pupil will be to read. For this reason, the aim of this research was to present some determinants of pupil motivation for reading from the perspective of teachers. Fourteen elementary school teachers from seven schools and
... Više cities in the Republic of Croatia participated in this qualitative study, which used a questionnaire with open-ended questions. The data was analyzed using thematic analysis. The results revealed several ways in which pupil reading motivation manifests. Some of these include frequent visits to the library and reading literary works that are not assigned, actively volunteering to read in class, a rich vocabulary, better skills in finding information, and more. According to the teachers, determinants that increase motivation include various activities before and after reading, reading in class, presenting the literary work, reading books that pupils enjoy, a reading corner, pupil suggestions for reading, discussing what they read outside of the assigned materials, talking about the literary work, praise, frequent library visits, and motivational grading. On the other hand, determinants that decrease motivation, based on teachers' experiences, include digital content and technology, texts irrelevant to pupil interests, reading difficulties, lack of support at home, negative experiences, etc. Most of the teachers agree that reading motivation decreases as pupils get older. According to the teachers, a love for reading develops from a young age, with the family playing a significant role, while the teacher's role is to continue developing a love for reading through various activities. Teachers mentioned a number of activities that, based on their experience, have proven useful for increasing motivation to read. The research results can be explained by contemporary insights from motivation theories. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
kvalitativno istraživanje
metode učitelja
motivacija za čitanje
osnovna škola
razredna nastava
Ključne riječi (engleski)
classroom teaching
elementary school
qualitative research
reading motivation
teacher methods
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:020792
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-25 08:58:14