Naslov Usporedba kurikuluma Savezne Republike Njemačke i Republike Hrvatske
Autor Katica Markanović
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marijana Hraski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Ovaj rad donosi analizu sadržaja i komparativnu analizu kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture za Republiku Hrvatsku i Saveznu Republiku Njemačku. Analize su se orijentirale na ciljeve, sadržaje i učeničke kompetencije kurikuluma te tjedni i godišnji broj sati nastavnog predmeta tjelesne i zdravstvene kulture. Cilj rada je usporediti kurikulume Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke u primarnom obrazovanju. Zbog razlike u sustavima analize se koncentriraju samo na prva četiri razreda obaveznog obrazovanja. Rezultati analiza pokazuju kako se kurikulumi ne razlikuju pretjerano u propisanim ciljevima i kompetencijama, međutim tjedni i godišnji broj sati te programi koji se izvode na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture su poprilično različiti. Obje zemlje imaju slične ciljeve poput usvajanje znanja, stjecanje vještina i navika te razvijanja pozitivnoga stava prema tjelesnoj aktivnosti i zdravomu načinu življenja. Kod kompetencija obje zemlje imaju naglasak na usvajanju motoričkih znanja, razvijanju svijesti o pozitivnom utjecaju tjelesne aktivnosti na zdravlje, razvoju higijenskih navika te stvaranju navike vježbanja. Iz rezultata je također vidljivo da se u Hrvatskoj smanjuje satnica nastave tjelesne i zdravstvene kulture, dok u Njemačkoj ona ostaje ista. Iako rezultati na tjednoj razini pokazuju istu satnicu u prva tri razreda, na godišnjoj razini se ona poprilično razlikuje zbog dužeg trajanja nastavne godine u Njemačkoj. Analize sadržaja tjelesne i zdravstvene kulture prikazuju kako se oni poprilično razlikuju u ove dvije države. U kurikulum tjelesne i zdravstvene kulture za Hrvatsku nedostaju sadržaji poput fitnesa, plivanja, borilačkih vještina, rolanja, vožnje i klizanja, koji bitno doprinose stvaranju navike redovnog bavljenja tjelesnom aktivnosti te utječu na motivaciju učenika.
Sažetak (engleski) This paper presents the content analysis and the comparative analysis of the Physical Education (Sport) Curriculum in the Republic of Croatia and the Federal Republic of Germany. The both analysis focus on the curriculum goals, curriculum content and the pupils' competences as well as the weekly and the yearly number of Physical Education lessons. The aim of the paper is to contrast the Curriculum of the Republic of Croatia and the Curriculum of the Federal Republic of Germany in the field of the primary education. Because of the difference between the systems these analysis focus only on the first fourth grades of the primary education. The results of the analysis show that they do not differ largely in the terms of the goals and the competences, but the difference in the number of weekly and yearly Physical Education lessons and the programs introduced in the lessons is relatively significant. The both countries share the similiar goals such as knowledge acquisition, skills and habits acquiring and the developing of the positive attitude towards physical activities and healthy lifestyle. Rearding the competences, the both countries focus on the acquisition of the motor skills, the developing of the positive influence of the Physical Education on the health, as well as the developing of the hygiene habits and the excercise habits. The analysis show that the number of Physical Education lessons in Croatia is decreasing, while in Germany it remains the same. Although the results on the weekly basis show the same number of the lessons in the first third grades, on the yearly basis it differs significantly because of the longer school year in Germany. The analysis of the content of the Physical Education reavel that they significantly differ in these two countries. In the curriculum of the Physical Education of Croatia are not included the activities such as fitness, swimming, rollerblading, bicycling and ice skating, which effects the habits acqusition of the regular sport activities and the motivation of the pupils.
Ključne riječi
kurikulum
školski sustavi
tjelesna i zdravstvena kultura
ciljevi
kompetencije
nastavni sadržaji
tjedni i godišnji broj sati
Hrvatska
Njemačka
Ključne riječi (engleski)
curriculum
school systems
Physical Education
goals
competences
syllabus
the number of the weekly and yearly lessons
Croatia
Germany
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:783603
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-19 13:30:41