Naslov Uloga lutke u socio-emocionalnom razvoju djeteta
Autor Doris Grubišić
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema rada je uloga lutke u razvoju djeteta, a cilj je prikazati kako ona utječe na socio-emocionalni razvoj djeteta. Budući da je svijet lutaka, svijet mašte koji nema granice, lutka je sredstvo koje najbolje utječe na dijete i s kojom se dijete može poistovjetiti. Na početku rada, opisano je lutkarstvo, čiji je najvažniji čin oživljavanja neživog sredstva preko glumca – animatora tj. lutkara. Opisana je i povijest lutkarstva čiji se počeci javljaju još na Dalekom istoku. U Europi, lutkarstvo se razvija u 16. i 17. stoljeću. Nadalje, budući da su lutke izvrsno sredstvo za motivaciju, poticaj za bogaćenje djetetova emocionalnog, socijalnog i spoznajnog razvoja opisane su i vrste lutaka koje se mogu podijeliti u dvije osnovne skupine, a to su marionete i ručne lutke. Osim scenskih lutaka, lutka može biti bilo koji predmet kojeg oživimo pokretom i animacijom. Također prikazat će se kakvu ulogu ima odgajatelj i što sve može postići i otkriti s lutkom u ruci. Lutka pomaže u poticanju socijalizacije, budući da kroz lutku dijete lakše komunicira verbalno i neverbalno. Pomaže u rješavanju sukoba, pomaže da dijete prebrodi strahove i izrazi svoje želje. Također veliki uspjeh lutka u ruci odgajatelja pokazuje u učenju osnovnih stvari od pranja ruku, zubi, do osnova bontona. Kroz sve to lutka pokazuje kako ima utjecaj na socio-emocionalni razvoj djeteta. Dijete može razviti sigurnu privrženost, nesvjesno razvijati empatiju, smisao za pravednost, suradnju i uzajamnost. Lutka može pomoći u izgradnji samostalnosti i samopouzdanja. Zato u djetetovoj aktivnosti s lutkom možemo prepoznati različite društvene vještine i sposobnosti za koje nismo bili ni svjesni da ih dijete ima i da ih je razvilo.
Sažetak (engleski) The theme of work is the role of a puppet in a child's development, and the goal is to show how can a puppet influence in social - emotional development of a child. Knowing that a world of puppets is a world of imagination with no boundaries, a puppet is the best tool of influence on a child, with whom can a child identify to. On the beginning of this thesis , puppetry is described, which most important role is to reanimate the unliving tool through the actor (the puppetier). The history of puppetry is described, and it's beggings is first recorded in Far East. In Europe, puppetry beggining's is first recorded at the beggining of the 16th century, and through the 17 th century. Furhermore, because the puppets are great tool for motivations, encouragment, to fullfill the child's emotional, social and development, the puppets are described in different types, that can be devided in two basic groups: marionets and hand puppets. Besides scene puppets, a pupett can be any kid of object that we reanimate with some kind of movement or animation.In additon, we will show you what kid of role an educator has, and everything that he can achieve and show with a puppet in his hand. A puppet helps social encouragement, because through puppet, a child can easily communicate verbaly and unverbaly. It helps child to overcome fears and express wishes. In addition, a puppet's great success in a hands of an educator is reflected in basic things like tooth brushing, washing hand's, and bacic social behaviour. Through all of that, a puppet shows it's influence on social emotional child's development. A child can develop a safe affection, unconsciously develop emphaty, sense of righteousness, cooperation and reciprocity. A puppet can help in development of independence and self-confidence. That is the reason why in a child's activity with a puppet we can recognize different social skills and abilitys , of which we were not aware that a child has or has developed
Ključne riječi
scenska lutka
igra
razvoj djeteta
emocije
Ključne riječi (engleski)
scene puppet
play
child development
emotions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:541375
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-30 13:21:56