Naslov Procesna drama kao metoda suočavanja sa strahom
Autor Mia Juzbašić
Mentor Iva Gruić (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Cilj ovog završnog rada je provjeriti može li se procesna drama koristiti kao metoda suočavanja sa strahom kod djece predškolskog uzrasta. Dramska pedagogija obuhvaća niz metoda poučavanja i učenja dramskim izrazom. Dramski odgoj ima svrhu odgajanja i pripremanja djece za život. Proces stvaranja i oživljavanja dramskog svijeta temeljna je karakteristika procesne drame. Ona nastaje unutar grupe pojedinaca koji improvizacijom ulaze u dramski svijet. Voditelj treba imati jasno određeni cilj. On vodi i usmjerava glavni tijek drame,ali potiče sudionike i dopušta da sami stvaraju i mijenjaju tijek radnje. Dramske tehnike koriste se za oživljavanje dramskog svijeta,a voditelj ih koristi i kombinira s obzirom na to koji cilj želi postići. Dramske tehnike mogu proigravati radnju na realističan ili stiliziran način. Dramska aktivnost ima važnu ulogu u učenju, razvoju i terapiji. Strah je prisutan kod gotovo svakog djeteta u određenom razvojnom razdoblju, a u predškolsko doba pojavljuju se brojni razvojni strahovi poput straha od mraka, nepoznatih osoba, odvajanja od majke i brojnih drugih navedenih u ovom radu. Strah upozorava i potiče na udaljavanje iz potencijalno opasne situacije. Djecu treba postupno upoznati sa izvorom straha i pružiti im podršku. Pokazalo se da je procesna drama dobra metoda suočavanja sa strahom jer omogućava djeci da otvoreno pričaju o svojim strahovima, prožive situacije iz stvarnog života i promisle o mogućim rješenjima. Ulazak u dramski svijet omogućava im da sa odmakom promotre i osvijeste vlastiti strah. Zajedničkim djelovanjem pružaju jedni drugima potporu kako bi brže prebrodili razvojne strahove s kojima se svakodnevno suočavaju.
Sažetak (engleski) The aim of this final work is to check whether the process drama can be used as a fear-wasting approach in pre-school children. Dramatic pedagogy includes a variety of teaching and learning methods with dramatic expression. Drama education has the purpose of educating and preparing children for life. The process of creating and reviving the dramatic world is a fundamental feature of the process drama. It is born within a group of individuals who improvised into the drama world. The manager should have a clearly defined goal. He leads and directs the mainstream of the play, but encourages the participants and allows them to create and change the course of action themselves. Dramatic techniques are used to revive the drama world, and the leader uses them and combines them with what goal they want to achieve. Dramatic techniques can work in a realistic or stylized way. Dramatic activity plays an important role in learning, development and therapy. Fear is present in nearly every child in a given developmental period, and in the preschool age there are numerous developmental fears such as fear of darkness, unknown persons, separation from mothers and many others mentioned in this paper. Fear warns and encourages you to get away from a potentially dangerous situation. Children should gradually become familiar with the source of fear and support them. It has been shown that process drama is a good method of dealing with fear, as it allows children to talk openly about their fears, perceive real life situations, and perceive possible solutions. Entering the drama world allows them to look away and feel their own fear. By joint action, they provide each other with the support to move faster to the developmental fears that they face on a daily basis.
Ključne riječi
dramska pedagogija
procesna drama
razvojni strahovi
predškolsko dijete
Ključne riječi (engleski)
dramatic pedagogy
process drama
developmental fears
pre-school child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:119323
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-05 11:56:06