Naslov Uloga učitelja u odgoju učenika s problemima u ponašanju
Autor Ivana Jožinec
Mentor Dejana Bouillet (mentor)
Član povjerenstva Vlatka Domović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Od samih početaka znanosti, filozofije, psihologije, pedagogije, stručnjaci proučavaju ponašanje učenika i uzroke takva ponašanja, posebice kada je riječ o neželjenom i neprihvatljivom ponašanju. Postupci koji odstupaju od normi očekivanog ponašanja smatraju se problemima u ponašanju. Javljaju se u oblicima u kontinuumu koji se očituju u oštećenju intelektualnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja učenika. Problemi u ponašanju u djetinjstvu prediktor su ponašanja u kasnijim fazama života te se stoga takva ponašanja trebaju prepoznati i identificirati što je ranije moguće. Kod pravovremenog identificiranja problema veliku ulogu imaju roditelji, učitelji i ostale važne osobe u učenikovom životu. Istraživanjem u ovom radu želi se analizirati odgojna uloga učitelja razredne nastave koja se temelji na analizi procjene učenika i roditelja (učenici trećih razreda i njihovi roditelji) o ponašanju učenika u različitim situacijama. Svrha istraživanja je utvrditi odgojna područja u kojima učitelji razredne nastave mogu i trebaju roditeljima i učenicima pružiti dodatnu podršku, a radi prevencije problema u ponašanju. Istraživanje je sastavni dio projekta Razvoj modela socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi koji se uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje provodio u razdoblju od 2015. do 2017. godine. Istraživanjem je utvrđeno da se procjene roditelja i samoprocjene učenika najviše razlikuju u razumijevanju osjećaja i potreba učenika i povjerenju u odnosu roditelja i učenika, što upućuje na zaključak da učitelji u svom odgojnom radu više pozornosti trebaju usmjeriti poticanju razvijanja samopouzdanja i sigurnosti učenika, poticanju roditeljskog razumijevanja potreba i osjećaja učenika, jačanju povjerenja i odnosa između roditelja i učenika i poticanju na odgovornije financijsko ponašanje.
Sažetak (engleski) From the beginnings of science, philosophy, psychology, pedagogy, experts study the behavior of students and the causes of such behavior, especially when it comes to unwanted and unacceptable behavior. Acts that deviate from the norm of expected behavior are considered behavioral problems. They occur in continuous forms that are manifested as an impairment of the intellectual, emotional and social functioning of the students. Behavioral problems in childhood are predictors of undesirable behaviors in later stages of life and therefore such behaviors should be identified as soon as possible. With timely identification of the problem parents, teachers and other important individuals in the life of a student have a great role to play. The research in this paper seeks to analyze the educational role of the teacher of class teaching, based on an analysis of students and parents assessment of students in different situations. The purpose of the research is to establish educational areas where classroom teachers can provide additional incentives for parents and students to prevent behavioral problems. The research is an integral part of the project Development of the Model of Social Pedagogical Interventions in Primary School, which was supported by the Education and Training Agency in the period from 2015 to 2017. The research found that parents assessments of students 'self-esteem differ greatly from students self-assessments in understanding students' feelings and needs and trust in parents and students relationship, suggesting that teachers should focus their attention on promoting self-confidence and student safety, encouraging parental understanding of the pupil's needs and feelings, the strengthening of trust and relationships between parents and students and encouragement of more responsible financial behavior.
Ključne riječi
problemi u ponašanju učenika
odgojna uloga učitelja razredne nastave
prevencija problema u ponašanju
uloga roditelja u prevenciji problema u ponašanju učenika
Ključne riječi (engleski)
student behavior problems
role of teacher of class in education
prevention of behavioral problems
role of parents in prevention of student behavior problems
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:290518
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-10 09:35:59