Naslov Utjecaj predrasuda na komunikaciju djece predškolske dobi
Autor Monika Kozjak
Mentor Mario Dumančić (mentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Valjak Čunko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za informacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj rad govori o osnovnim razlikama između djevojčica i dječaka jer upravo one vode prema stvaranju rodnih stereotipa. Na stereotipima počivaju predrasude. Predrasuda je stav. Djeca od treće godine života postavljaju razna pitanja svojim roditeljima, ostalim članovima obitelji i odgojiteljima. Ukoliko su odgovori na ta pitanja odraz predrasuda, dijete će već u predškolskoj dobi prihvatiti te stavove pune stereotipa i predrasuda. Istraživanja su pokazala da djeca promatraju svoje roditelje kao modele i žele biti što sličniji njima - djevojčice majkama, dječaci očevima. Promatrajući svoje modele, djeca su izložena stereotipima. Kada se dijete izloži stereotipima, može doći do ponašanja u skladu s predrasudama. Nije sasvim jasno odakle predrasude potječu, ali istraživanja su pokazala da predrasude nisu urođene, već naučene. Putem literature je istraženo da djeca imaju najviše predrasuda na temelju fizičkog izgleda. Istraživanje u Hrvatskoj opisano u ovom radu, pokazalo je da su djeca školske dobi već usvojila predrasudne stavove. Ti stavovi razvili su se prije polaska u školu. Predrasude kod djece je teško mijenjati jer su one duboko ukorijenjene u svijesti djece, ali ipak postoje neki postupci koji mogu pomoći. Stručnjaci sugeriraju širenje obrazovanja, demokratski odgoj, donošenje zakonskih propisa, promjenu percepcije, odgoj tolerancije i drugo. Kada bi se pokazalo djeci kako kritički razmišljati, poradilo na razvoju tolerancije, ukazalo im na ljepotu različitosti i razvilo empatiju i toleranciju, sigurno bi došlo do promjena. Zato u tome veliku ulogu imaju roditelji, bliža obitelj i vrtić tj. odgojitelji, oni su prvi kontakti u djetetovom životu i svojim primjerom usmjeravaju dijete.
Sažetak (engleski) In this graduate work will be mention the basic differences between girls and boys because they are the ones that lead to the creation of gender stereotypes. Prejudices lie on stereotypes. Children from their third year ask a variety of questions to their parents, other family members, and educators. If the answers to these questions reflect prejudices, the child will accept these views of stereotypes and prejudices of the pre-school age. Studies have shown that children observe their parents as models and want to be more like them, girls want to be like their mothers, boys want to be like their fathers. By watching their models, children are exposed to stereotypes. When a child is exposed to stereotypes, prejudices may arise. It is not quite clear from where prejudices originate, but research has shown that prejudices are not inborn, but learned. Through literature, it has been studied that children have the most prejudice based on their physical appearance. The research in Croatia described in this work has shown that school children have already adopted prejudicial attitudes. These attitudes have been developed already before starting school. Prejudices in children are difficult to change because they are deeply rooted in the minds of children, but there are some procedures that can help. Experts suggest expanding education, democratic education, adopting legislation, changing perception, raising tolerance and so on. Children should be taught how to think critically, should be working on the development of tolerance, show the beauty of diversity, develop into children empathy and tolerance, then there would have to be some change. That's why parents have a big role to play, also closer family and kindergarten i.e. educators, they are the first contacts in the child's life, with their example they guide the child.
Ključne riječi
različitosti
stereotipi
predrasude
vrtić
kritičko razmišljanje
tolerancija
empatija
obitelj
predškolsko dijete
obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
diversity
stereotypes
prejudice
kindergarten
critical thinking
tolerance
empathy
family
preschool child
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:853746
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-10 11:17:41