Naslov Socijalno usamljena djeca - tko je odgovoran?
Autor Marijana Čolak
Mentor Siniša Opić (mentor)
Član povjerenstva Siniša Opić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihana Kokanović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Unatoč globalizaciji i digitalizaciji društva, usamljenost je česta pojava u suvremenom svijetu. Može utjecati na život i psihološko zdravlje odraslog čovjeka stoga je važno zapitati se kako onda tek pogađa i djeluje na život čovjeka u razvoju, dijete. Postavlja se pitanje kako usamljenost utječe na njegov socijalni, emotivni i kognitivni razvoj i na koji način se to manifestira u ponašanju te u konačnici – koje su posljedice odrastanja kao socijalno usamljeno dijete. Cilj rada jest dobiti uvid u pojavu usamljenosti kod djece najranije dobi te pokušati odgovoriti na pitanje – Tko je za to odgovoran? Je li to osobni izbor, roditelji, okolina i/ili djelatnici u obrazovno-odgojnim institucijama. Kako bi se dobio odgovor na postavljeno pitanje detaljno će se opisati svi vanjski i unutarnji čimbenici. Vanjske čimbenike pritom čini okolina i odnos pojedinca s okolinom, a unutarnji čimbenici najviše se odnose na pojedinčevu socijalnu kompetenciju. Jedna od polaznih teza jest pretpostavka da okolina ima važnu ulogu u socijalnim odnosima te da se na nju može utjecati, posebno iz pozicije odgojitelja, na način da se stvori topla i pristupačna društvena klima koja će obuhvatiti svu djecu i doprinijeti kvalitetnijem razvoju socijalnih odnosa. Istraživanje će se provesti prema kvalitativnoj paradigmi uspoređivanjem i opisivanjem stručne literature i suvremenih istraživanja. Na taj način sagledat će se i predstaviti ključni čimbenici i posljedice problema socijalne usamljenosti, pritom će se posebno obraditi pitanje veze socijalnih odnosa i pojave usamljenosti. Također, istraživanje će nam koristiti kao uvid u sve aspekte problema radi što boljeg razumijevanja i pronalaženja moguće prevencije u budućnosti, koja bi mogla biti korisna svima koji se nalaze u ulozi odgojitelja.
Sažetak (engleski) Despite the globalization and digitalization of society, loneliness is a common occurrence in the contemporary world. It can affect the life and psychological health of an adult so it is important to ask ourselves how it affects the life of a small human being than, a developing person, a child. The question is how loneliness affects its social, emotional and cognitive development and how it manifests itself in behavior and ultimately - what are the consequences of growing up as a socially lonely child. The aim of the research is to pay attention to the loneliness of children at the earliest age and try to answer the question - Who is responsible for it? Is it personal competence, parents, social environment and/or professional body in educational institutions. In order to answer the asked question, all external and internal factors will be described in detail. Outside factors make the key words - social environment and the issue of relationship between the individual and the social environment, and internal factors mostly relate to the individual's social competence. One of the starting arguments is the assumption that the environment plays an important role in social relations and can be influenced, particularly from the position of educators, in a way to create a warm and accessible social climate that will encompass all children and contribute to a better development of social relations. The research will be conducted according to a qualitative paradigm by comparing and describing professional literature and contemporary research. In this way, the key factors and consequences of the problem of social loneliness will be considered and presented. According to that, the question of relation between social relationships and the appearance of loneliness will be discussed. Also, research will use us as an insight into all aspects of the problem for better understanding and finding possible preventive behaviors in the future, which could be useful to all who are in the role of the educator.
Ključne riječi
usamljenost
socijalna usamljenost
socijalizacija
socijalna kompetencija
Ključne riječi (engleski)
loneliness
social loneliness
socialization
social competence
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:053639
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-10 13:36:56