Naslov Art/ekspresivne terapije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Autor Antonia Perić
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Peteh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak U radu su prikazane art/ekspresivne terapije u kontekstu predškolske ustanove te njihova primjena u inkluzivnim odgojno-obrazovnim skupinama. Art/ekspresivna terapija pruţa djetetu mogućnost izraţavanja njegovog inherentnog kreativnog potencijala putem razliĉitih stvaralaĉkih medija. Uz poticanje djetetova stvaralaĉkog izraza osobito je znaĉajna njezina terapeutska uloga u radu s djecom s teškoćama u razvoju koja se ukljuĉuju u redovne odgojno-obrazovne skupine. Diplomski rad Art/ekspresivne terapije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju obuhvaća dva dijela: teorijski i empirijski (istraţivaĉki) dio. Svrha rada je ispitati u kojoj mjeri su odgojitelji upoznati s art/ekspresivnim terapijama i inkluzivnim pristupom djeci s teškoćama u razvoju. Cilj istraţivanja je ispitati stavove i znanja odgojitelja o art/ekspresivnim terapijama te stavove o inkluziji djece s teškoćama u razvoju. U teorijskom dijelu rada definirana je art/ekspresivna terapija te su pobliže objašnjene njezine vrste i primjena u inkluzivnim odgojno-obrazovnim skupinama. Predstavljene su likovna terapija te djeĉji crteţ i boje kao dijagnostiĉko i terapijsko sredstvo, glazboterapija, s naglaskom na njenu primjenu kod djece s teškoćama u razvoju, ali i djece redovnog razvoja. Putem primjene u radu s djecom rane i predškolske dobi, neovisno o teškoćama prikazana je i terapija plesom i pokretom te terapijska provedba drame i biblioterapija kao terapijska upotreba priĉe. U empirijskom dijelu rada na temelju analize odgovora 80 odgojiteljica zakljuĉeno je da većina odgojiteljica ima pozitivne stavove prema korištenju umjetničkih medija u terapijske i odgojno-obrazovne svrhe, no manje njih poznaje stručni naziv i vrste art/ekspresivnih terapija. Većina odgojiteljica trenutno radi ili je radilo s djecom s teškoćama u razvoju te ima pozitivne stavove prema inkluziji. Odgojiteljice smatraju da nisu dovoljno upoznate s art/ekspresivnim terapijama te da nisu dovoljno educirane za rad u inkluzivnim skupinama, no iskazuju interes za daljnju edukaciju u navedenim podruĉjima.
Sažetak (engleski) This paper analyzes art/expressive therapies in the context of early and preschool education institutions, and its application in the inclusive educational groups. Art/expressive therapy provides a child the possibility of expression of his inherent creative potential through a variety of creative media. With the encouragement of the child's creative expression is particularly significant to its therapeutic role in working with children with developmental disabilities that are included in the regular educational groups. Art/expressive therapies in early and preschool education include two parts: a theoretical and empirical (research) part. The purpose of the study was to examine the extent to which the early and preschool education teachers meet with art/expressive therapies and inclusive approach to children with developmental disabilities. The aim of this study was to examine the attitudes and knowledge of teachers of art/expressive therapies and views on the inclusion of children with disabilities. In the theoretical part of the paper art/expressive therapy is defined and its types and use in inclusive educational groups are explained more closely. Represented are the art therapy, children's drawing and color as a diagnostic and therapeutic agent, music therapy, with an emphasis on its application in children with developmental disabilities, but also the children of regular development. Also, dance and movement therapy, the implementation of therapeutic drama and bibliotherapy, as therapeutic use of stories. In the empirical part of the paper, on the basis of the analysis of responses 80 early and preschool education teachers, it's concluded that the majority of teachers have a positive attitudes towards the use of artistic media in therapeutic and educational purposes, but less of them know the term and the types of art/expressive therapies. Most of the respondents are currently working or worked with children with disabilities and has positive attitudes towards inclusion. Teachers feel that they are not sufficiently familiar with the art/expressive therapies and that are not enough educated to work in inclusive groups, but they want to find out more and to educate about these subjects.
Ključne riječi
art/ekspresivne terapije
inkluzija
odgojitelji
umjetnost u vrtiću
Ključne riječi (engleski)
art/expressive therapies
inclusion
early and preschool education teachers
arts in kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:936386
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-11 08:51:55