Naslov Grafičke tehnike u predškolskoj dobi
Autor Eva Dudaš
Mentor Svetlana Novaković (mentor)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Stjepko Rupčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Blašković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za metodike) Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Grafika
Sažetak Dijete već od prve godine života stvara svoje prve likovne uratke i počinje se likovno izražavati. Raduje se crtama koje ono samo stvara manipuliranjem različitim predmetima, istražuje mogućnosti, razvija percepciju, motoriku, a najvažnije od svega - zadovoljava svoju unutarnju potrebu za izražavanjem. Preko crteža dijete komunicira s okolinom i sebi objašnjava svijet koji ga okružuje. Crtež govori puno o djetetu, njegovu razvoju i osjećajima. Kako dijete raste, tako se razvijaju i obogaćuju njegovi crteži. Svaki odgajatelj mora poznavati faze djetetova cjelokupnog razvoja i razvoj crteža i likovnih sposobnosti kako bi mogao na kvalitetan način poticati razvoj likovnih i kreativnih sposobnosti. Potrebno je osigurati dobro osmišljene poticaje i ponuditi mnogo različitih materijala, uvažavati djetetovu individualnost, interese i najvažnije od svega dopustiti slobodu i mogućnost izbora. Ovaj rad opisuje i istražuje grafičke tehnike u radu s djecom predškolske dobi. U prvom dijelu se opisuju, objašnjavaju i istražuju grafičke tehnike općenito. Drugi dio objašnjava koje se grafičke tehnike koriste u radu s djecom vrtićke dobi, te modulaciju tehnika u procesu rada s djecom ovisno o dobi. Cilj rada je istražiti na koje načine djecu uvodimo u svijet grafike, koje tehnike su prigodne za koji uzrast, te kako djeca reagiraju na ovakvu vrstu likovnih aktivnosti. U trećem dijelu rada opisan je praktični dio likovnih aktivnost u kojima smo koristili grafičke tehnike u radu s mlađom, srednjom i starijom vrtićkom skupinom.
Sažetak (engleski) Since the first year of life, the child has created his first artworks and has started to express himself through art. They are looking forward to drawing and manipulating different objects, exploring possibilities, developing perception, the motor skills, and most importantly they satisfy their own need for expression and interaction. Through that the drawing, the child communicates with the environment and explains to himself the world. The drawing itself can talk about the child, skills and feelings. As the child grows, his paintings are developed and enriched. Each educator must know the phases of the child's overall development and development of drawings and visual abilities so that he could be able to encourage the development of artistic and creative abilities. It is necessary to provide the wellconceived stimulus and to offer many different materials, to respect the child's individuality, interests and most importantly to allow them to be free and have their own choice. This paper describes and explores graphic techniques in the work with children of preschool age. The first part of paper describes, explains and explores the graphics techniques in general. The second part explains which graphical techniques can we use in working with kindergarten children, and the modulation of techniques in the process of working with children depending of their age. The goal of the paper is to explore in what ways we can introduce to children the world of graphics, which techniques are appropriate for the particular age and how children react to the graphical type of artistic activity. In the third part of the paper, we describe the artistic activities where we used the graphical techniques in working with the younger, middle and older kindergarten group.
Ključne riječi
likovni
likovne aktivnosti
likovni izraz
dijete
grafičke tehnike
vrtić
predškola
Ključne riječi (engleski)
artist
artistic activities
artistic expression
child
graphical techniques
kindergarten
preschool
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:710481
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-12 10:36:37