Naslov Slikovnica kao interaktivni medij
Autor Monika Zebec
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Dubravka Težak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Zalar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Danas postoji više vrsta interaktivnih slikovnica, koje se razlikuju po razini interaktivnosti i načinima njihove primjene. Ovaj rad obuhvaća teorijski i praktični dio. U prvom poglavlju rada obrađuje se terminologija vezana uz slikovnicu, kao i povijesni razvoj hrvatske i svjetske slikovnice. U drugom poglavlju govori se o interaktivnosti slikovnice koja se postiže kada dijete tijekom čitanja koristi razne interaktivne sastavnice te svojevoljno određuje način i redoslijed čitanja. Navedene su i razne vrste interaktivnih slikovnica. Nadovezujući se na prethodno poglavlje, u trećem se poglavlju nastoji objasniti zašto smatramo da je slikovnica interaktivni medij te zašto je takva vrsta slikovnice posebno važna za razvoj kognitivnih i intelektualnih sposobnosti djeteta. U četvrtom poglavlju govori se o važnosti dobre interakcije između djeteta i odgojitelja ili roditelja koja se može postići dijaloškim (poticajnim) čitanjem i u kojemu se faze čitanja izmjenjuju s fazama razgovora o slikama i tekstu. Također, spominje se kako je tijekom čitanja i interakcije bitna poticajna okolina i ugodno ozračje. U petom poglavlju nastoji se objasniti razlika između kvalitetne i nekvalitetne slikovnice te kako ih možemo prepoznati. Šesto poglavlje odnosi se na digitalnu slikovnicu koja se, zbog tehnološkog napretka, našla na listi najtraženijih interaktivnih slikovnica današnjice. U drugom dijelu rada opisan je metodički postupak izrade interaktivne slikovnice. Prvo je naveden primjer iz prakse 2015. godine kada se s djecom izrađivala pokretna slikovnica, a zatim su opisane metode i postupci kojima se nastojala izraditi digitalna interaktivna slikovnica. Na osnovi provedenih aktivnosti može se zaključiti kako djeca mogu biti kreatori priče, ilustracija i zvučnih zapisa, zahvaljujući čemu je nastala i digitalna slikovnica.
Sažetak (engleski) There are many different types of interactive picture books which differ in the level of interactivity and ways of application. This study covers both theoretical and practical aspects. The first chapter examines theoretical aspects as well as the historical development of picture books in Croatia and worldwide. The second chapter discusses the interactivity of picture books which is reached when a child uses different interactive components during the reading and willingly determines the way and order of the reading. In the second chapter, there are also different types of interactive picture books cited. The third chapter tries to explain why we consider a picture book an interactive media and its importance for cognitive and intellectual development of children. The fourth chapter emphasizes the importance of appropriate interaction between a child and his educator or a parent which can be achieved by dialogue reading in which the different phases of reading are being interchanged with periods of conversation about the story and pictures. Furthermore, the importance of stimulating environment and pleasant atmosphere during the reading is also being discussed. In the fifth chapter we explain the difference between high and poor-quality picture books and how to recognize them. The sixth chapter discusses the digital picture book which, due to technological improvement, is regularly on the list of the most wanted interactive picture books. In the second part of the study, we describe the methodical procedure of making the interactive picture book. Firstly, we discuss an example from 2015 when the children took part in making of moving picture books. Then we describe the methods and procedures which were being used for the making of the digital interactive picture book. Based on the mentioned examples it can be concluded that the children can be the creators of the story, illustrations and sound records which resulted in the digital picture book.
Ključne riječi
slikovnica
interaktivnost
interaktivni medij
dijaloško čitanje
metodički postupak
digitalna slikovnica.
Ključne riječi (engleski)
picture book
interactivity
interactive media
dialogue reading
metodical procedure
digital picture book
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:532129
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-17 07:51:59