Naslov Ilustracije slikovnica – dječja perspektiva
Autor Kristina Kalić
Mentor Antonija Balić Šimrak (mentor)
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Anita Parlov (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema rada je dječja perspektiva ilustracija slikovnica. U radu se razmatraju aspekti kvalitetne slikovnice, suvremeni teorijski pristupi i trendovi slikovnica te se odgovara na pitanje kako djeca „čitaju“ slikovnice i što vole u ilustracijama slikovnica. U istraživačkom dijelu rada istražuje se što djeca preferiraju u ilustracijama i zašto. Istraživanje je provedeno kroz društvenu igru, modificirani monopol, s djecom u prosječne dobi od četri godine i šest godina. Korišten je kvalitativni i kvantitativni pristup. Na uzorku od ukupno 37 djece dobiveni rezultati pokazali su da nema statistički značajne razlike između izbora kičaste i jednostavne ilustracije u odnosu na dob, ali postoji statistički značajna razlika u izboru najdražeg stila ilustracija i boja u pozadini ilustracija. Djece najviše perferiraju ekspresionistički stil ilustracija i preferiraju rozu i plavu boju u pozadini ilustracija. Nadalje, statistički značajni rezultati pokazuju da djeca više vole vesele ilustracije od strašnih i mističnih, da više vole digitalno oblikovane ilustracije od ilustracija s dječjim crtežom te više vole tekstilne ilustracije od kiparski oblikovane ilustracije. Iz transkripta, metodom kodiranja došlo se do dječjih objašnjenja preferiranja određene ilustracije. Najčešći dječji razlog preferiranja ilustracije su djeci poznati likovi, objekti i boje (šarenilo) na ilustracijama. Osim navedenih rezultata istraživanja, naglašava se dobrobit zajedničkog kvalitativnog i kvantitativnog pristupa, važnost istraživanja dječje perspektive i istraživanja provedenog s djecom, a ne nad djecom.
Sažetak (engleski) The topic of the work is the children's perspectives of the picture books illustration. The paper presents the quality aspects of picture books, contemporary theoretical approaches and trends to picture books, and answers the question of how children "read "picture books and what they like in illustrations of the picture books. In the research part of the paper, we explore/examine what children prefer in illustrations and why. The research was conducted through a social game, a modified monopoly, with children at an average age of four and six years. In the research was used a qualitative and quantitative approach. In a sample of 37 children, the results showed that there was no statistically significant difference between the choice of kitschy and simple illustration in relation to age, but there is a statistically significant difference in the choice of the most preferred style of illustration and color in the background of the illustration. Children mostly express the expressionist style of illustration and prefer pink and blue colors in the background of the illustration. Furthermore, statistically significant results show that children prefer cheerful illustrations from terrible and mystical. They prefer digital formatting illustrations more than illustrations with children's drawings, and more love of textile illustrations than sculpted illustrations. From the transcript, the coding method provided the children's explanations of preference for a particular illustration. The most common child's reason to prefer an illustration are children's familiar characters, objects, and colors (colorfulness) of illustrations. Apart from the results of the research, it highlights the benefits of a common qualitative and quantitative approach, the importance of exploring a child's perspective and research with children, not on the children.
Ključne riječi
ilustracije slikovnica
dječja perspektiva
boja u ilustracijama
stil ilustracija
Ključne riječi (engleski)
picture book illustrations
childrenʼs perspectives
color in illustrations
ilustrations style
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:198837
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-17 08:01:20