Naslov Uključenost očeva u odgoj djece u dječjem vrtiću
Autor Tihana Krpan
Mentor Renata Miljević-Riđički (mentor)
Član povjerenstva Marija Šarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Miljević-Riđički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pavin Ivanec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-10-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Obiteljska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Promjene u suvremenom društvu donose promjene i na području obitelji, ne samo u vidu njenih struktura, nego i u osviještenosti roditelja o njihovoj ulozi i udjelu koji oni imaju za cjelokupni rast i razvoj svog djeteta. Naročito se to odnosi na očeve, kao one koji su u dosadašnjim studijama zauzimali rubno mjesto, a u posljednje vrijeme, sve ih se više promatra kao one koji su za odgoj svog djeteta osjetljivi i sposobni jednako kao i majke te se očeve kroz različite aktivnosti nastoji ohrabriti da osvijeste svoju važnost kao oca i zauzmu aktivniju ulogu u odgoju svog djeteta, kao onaj koji je jednako kompetentan kao i majka. U istraživanju je sudjelovao 61 otac, a cilj je istraživanja bio istražiti povezanost uključenosti oca u skrb o djetetu i njegovih stavova o očinstvu te može li se navedeno povezati s uključenošću oca u odgoj u dječjem vrtiću. Na temelju problema, formirano je sedam istraživačkih hipoteza. Hipoteza o povezanosti očevih stavova sa stavovima o očinstvu i uključenosti oca u odgoj djeteta je potvrđena, kao i ona da je odnos s djetetovom majkom ključan za očevu uključenost u odgoj. Pronađena je slaba, pozitivna te nije statistički značajna razlika u korelaciji između stručne spreme očeva i njihove uključenosti u odgoj. Također, ne postoji statistički značajna povezanost između uključenosti očeva u odgoj i karakteristika očeve osobnosti. Najjača je povezanost između privrženost očeva i stavovi prema očinstvu, koja je pozitivna i statistički značajna. Očevi sa manjim prihvaćanjem stavova o očinstvu manje se uključuju u odgoj djece, što povezujemo sa osviještenosti oca o njegovoj ulozi u odgoju djeteta.
Sažetak (engleski) Changes that are happening in today's society are leaving their mark in the structure of a family, not only considering their various structrues, but also in emphasizing the conciousness of parent's involvement considering their chlidren's growth and development. This especially refers to father's, who have not been particularly studied in previous researches regarding their involvement in children's care and upbringing. Lately, they are being wieved as responsible and sensible like mothers, so they are being couraged through different activities to step up and become more active in their children's care and upbringing, since they are as competent as the mother is. In the reasearch participated 61 father. The aim of this research was to examine the connection between fathewr involvement in children's upbringing and his parternal attitudes and can the said be connected with father's involvement in children's upbringing in the kindergarten. Based on the research problems, seven hypothesis were established. Hypothesis regarding father's paternal attitudes related to chlidren's upbringing is confirmed, als as the hypothesis that the relationship with the mother plasys the key role in father's involvement in children's upbringing. There has been a feeble, positive and non statistically relevant difference between connection regarding father's educational level and ther involvement in children's upbringing. Also, there is no statistically relevant connection between father involvement and their personality characteristics. The strongest is the connection between father's attachment and his paternal attitudes, which is positive and statistically relevant. Fathers who are less aware of their paternal attitudes, less are included in their children's upbringing.
Ključne riječi
roditelji
otac
roditeljska uloga
roditeljska kompetentnost
uključenost oca
Ključne riječi (engleski)
parents
father
parental competence
parental role
father involvement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:706636
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-02-04 07:57:54