Naslov Stvaralačko pjevanje kod djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Creative Singing for Toddlers and Preschoolers
Autor Tena Đaić
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Član povjerenstva Branka Bubalo Paliska (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U radu se ističe pjevanje kao djetetova glazbena aktivnost s kojom se dijete najčešće susreće u odgojno-obrazovnoj praksi. Posebno se ističe tzv. stvaralačko pjevanje kao djetetov spontani stvaralački izraz. Uz djetetov opći glazbeni razvoj, prikazan je razvoj djetetovih pjevačkih sposobnosti od njegove rane dobi kao i temeljna obilježja te vrste i metode pjevanja u radu s djecom rane i predškolske dobi. Na specifičnost djetetova kognitivnog glazbenog razvoja ukazuju kogonitivni modeli djetetova glazbenog razvoja autora: Gardner, Gordon, Swanwick i Tilman, Serafine i Bamberger. Kao različiti glazbeno-pedagoški pristupi u djetetovu razvoju navedene su temeljne karakteristike autora Zoltana Kodalya, Carla Orffa te Jacquesa Dalcroza. U radu su uz elementarne glazbene sposobnosti kao što su melodijski i ritmički sluh, istaknute i sposobnosti višeg reda koje uključuju harmonijski sluh, analitičko slušanje i sposobnost estetskog oblikovanja i vrednovanja. S obzirom na stvaralačko pjevanje kao aktivnost koja podrazumijeva djetetovu kreativnost i slobodu izraza, posebno se ističu glazbeno - stvaralačke aktivnosti u djetetovoj ranoj i predškolskoj dobi te značajna uloga odgojitelja kako u općem tako i glazbeno-stvaralačkom razvoju djeteta. Pjesma ima izuzetno značenje za svestrani razvoj djeteta. Pjevanje kao glazbena aktivnost zauzima važan dio glazbenog odgoja tijekom predškolske dobi te sadrži vitalnu ulogu u glazbenom obrazovanju, posebice u vrtiću. Analizom metoda pjevanja autorica Gospodnetić (2015) i Voglar (1989) zaključuje se kako je vrlo bitno poticati stvaralačke i glazbene aktivnosti već od najranije dobi. Također, Voglar pojašnjava i naglašava spontano stvaralačko pjevanje kao najvažniju metodu pjevanja u ranoj i predškolskoj dobi.
Sažetak (engleski) This paper emphasises singing as the most common children`s activity in their upbringing and education. The main focus of this paper is creative singing in the role of children`s spontaneous way of expressing oneself. This analysis deals with the general musical development in children as well as the development of their vocal abilities from their earliest stages in life. Cognitive models of children`s musical development by the authors Gardner, Gordon, Swanwick and Tilman, Serafine and Bamberger point out the specifics of the cognitive musical development in children. The musical-pedagogic access to children`s musical development by the authors Zoltan Kodaly, Carl Orff and Jacques Dalcroz is depicted. This paper focuses on basic musical abilities: melodical and rythmic hearing, as well as more complex abilities such as harmonic hearing, analytic hearing and the ability to heighten their sense of aesthetics and understanding. With regard to creative singing as an activity that implies the child’s creativity and freedom of expression, the musical and creative activities in the early and pre-school age are particularly important, as well as a significant role of the educator in the general and musical-creative development of the child. Songs have an extraordinary meaning for the versatile development of the child. Singing as a musical activity occupies an important part of music education during pre-school age and has a vital role in music education in general, but especially in kindergarten. By analysing the methods of singing by authors Gospodnetić (2015) and Voglar (1989), it is concluded that it is very important to encourage creative and musical activities from the earliest age. Also, Voglar clarifies and emphasizes spontaneous creative singing as the most important method of singing in early and pre-school age.
Ključne riječi
glazba
glazbene sposobnosti djece
pjesma
pjevanje
stvaralaštvo
Ključne riječi (engleski)
music
musical abilities in children
song
singing
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:343907
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-02-11 14:15:10