Naslov Programski jezik Python
Autor Kristijan Končinski
Mentor Mario Dumančić (mentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nataša Rogulja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Markovac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-11-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Metodike nastavnih predmeta društvenih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Organizacija i informatika
Sažetak Računalna ili digitalna tehnologija je ključ budućnosti, grana koja se eksponencijalno razvija. Digitalna pismenost postaje temeljna kompetencija u društvu znanja koja omogućava sposobnost razumijevanja i upotrebe računalnih tehnologija u svakodnevnom životu. Brojni uređaji s kojima ljudi dolaze u kontakt sve više sadrže korisniku prilagođeno sučelje, s raznim vizualnim i interaktivnim mogućnostima. Današnji razvoj i primjena tehnologije podrazumijeva poznavanje jednog ili više programskih jezika, te upotrebu vještine programiranja čiji su neizostavni dio razvijene stvaralačke vještine i sposobnost logičkog i apstraktnog mišljenja. Dugo je vremena učionica kao odgojno-obrazovni koncept bila rezervirana samo za tehnologije koje niti su bile digitalne niti previše interaktivne, s vrlo tehnološki ograničenim nastavnim materijalima i pedagoškima igrama. Potreba za daljnjim razvojem digitalnih kompetencija izvan zidova učionice prisilila je školsko okruženje da otvori vrata računalnim tehnologijama i pripremi učenike na izrazito brzu promjenjivost svijeta. Jedna od esencijalnih digitalnih kompetencija koju učenici stječu kroz osnovnoškolsko obrazovanje jest vještina programiranja, kroz izborni predmet informatika i razne programske jezike (Logo, Basic, Pascal, Python). U ovom diplomskom radu prikazani su struktura i način rada u programskom jeziku Python, kao sintaktički „jednostavnom“ jeziku za programere početnike, ali potencijalno „moćnom“ jeziku za buduće profesionalne programere. Na primjeru triju nastavnih tema, namijenjenih početnom učenju programiranja i rješavanju problemskih zadataka, prikazana je primjena programskog jezika Python u osnovnoj školi.
Sažetak (engleski) Computer or digital technology is the key for the future, a branch that is exponentially developing. Digital literacy has become one of the essential competencies in a knowledge society that enables the understanding and use of computer technology in everyday life. Numerous devices with which people come into contact increasingly include user-friendly interfaces with various visual and interactive capabilities. Today's development and application of technology implies knowledge of one or more programming languages, and the use of programming skills which inevitable contains developed creative skills and the abilities of logical and abstract thinking. For a long time the classroom as a pedagogical concept was reserved only for technologies that were neither digital nor too interactive, with very technologically limited teaching materials and pedagogical games. The need for further development of digital competencies outside the classroom walls prompted the school environment to open the door to computer technologies and prepare students for the rapid changes in the world. One of the essential digital competences that students develop through elementary education is the programming skills, through the elective subject of computer science and various programming languages (Logo, Basic, Pascal, Python). This paper presents the structure and instructional methods of the programming language Python, as a syntactically “simple” language for novice programmers, but potentially “powerful” language for future professional programmers. In the example of three teaching units, intended for initial learning of programming and solving problem tasks, the paper presents application of the Python program language in primary school setting.
Ključne riječi
digitalna pismenost
programiranje
programski jezik Python
Ključne riječi (engleski)
digital literacy
programming
Python programming language
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:984598
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-02-11 14:28:41