Naslov Pametni telefoni na satu Glazbene kulture
Autor Marijana Sugović
Mentor Dubravko Fiolić (mentor)
Član povjerenstva Dubravko Fiolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Atanasov-Piljek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Dumančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Današnja djeca se sve ranije susreću s korištenjem mobilnih tehnologija. Škola bi trebala biti ta koja će njihova postojeća znanja produbiti i uputiti ih na korisne strane njihova korištenja. Tehnologija se polako implementira u obrazovanje, ali još uvijek nedovoljno kao individualan način učenja, već kao pomagalo učitelju za olakšanu izvedbu nastave. Istovremeno, pojavljuju se mnoge aplikacije, web alati i drugi zanimljivi načini učenja i poučavanja koji nisu dovoljno prepoznati u nastavi kao moguće rješenje za usvajanje/ponavljanje sadržaja ili motiviranje učenika za samostalan rad. Prijašnja istraživanja su pokazala interes učenika i učitelja za korištenje pametnih telefona u nastavi, ali kako ne postoji propisan način njihova korištenja, zazire se od mogućih neuspjelih pokušaja. Nastava Glazbene kulture koja se izvodi po otvorenom modelu, daje prostora za korištenje ovakvog oblika tehnologije. Postoje mnoge glazbene aplikacije koje učenike mogu dodatno zainteresirati za glazbene sadržaje, ali malo onih koje su prilagođene postignućima koje se očekuju od učenika. Razlog tome jest nedovoljna prepoznatljivost multimedija i mobilnih tehnologija kao mogućeg načina učenja. To ne znači potpuno udaljavanje od današnjeg načina učenja i poučavanja, već potencijalnu mogućnost korištenja tehnoloških pomagala kao alata za uspješnije učenje. U ovom radu nalaze se web alati i glazbene aplikacije koje je moguće iskoristiti na satu Glazbene kulture, te mogući prijedlozi kako to učiniti. Osim toga, u drugom dijelu rada, nalazi se istraživački dio koji daje povratnu informaciju učenika i učitelja o korištenju pametnih telefona u nastavi Glazbene kulture.
Sažetak (engleski) Today's children face the use of mobile technology much earlier than previous generations. School should be the place where they can improve their knowledge and it should guide them to the useful side of technology. Technology is being slowly implemented into education but still not as the individual way of learning, but as the easier way of teaching. At the same time, many applications, web tools and other interesting ways of learning and teaching come out. However, they are still not recognized in teaching as a possible solution for learning/revising content or motivating students for independent work. Previous research has shown that students and teachers are both interested in using smartphones in classrooms. Despite of that, teachers still hesitate. They are afraid of failure attempts because there is no specified way of using them. Music classes in primary education, which use an open model, are suitable for implementing mobile technology. There are many music applications that can stimulate student’s interest in music content. However, almost none of these applications are adjusted according to students’ achievements expected in primary education. The main reason is insufficient recognition of multimedia and mobile technologies as a possible way of learning. This would not mean completely avoiding today's learning and teaching techniques, but finding the potential of technology as a way of more successful learning. In this paper there are some web tools and music applications that can be used in the Music class and possible suggestions on how to use them. Furthermore, in the second part of the paper, there is a research part that provides students’ and teachers’ feedback in using smartphones while teaching Music.
Ključne riječi
Glazbena kultura
pametni telefoni
m-učenje
mobilne aplikacije
Ključne riječi (engleski)
Music class
smartphones
m-learning
mobile applications
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:890721
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-17 11:27:10