Naslov Zadovoljstvo kvalitetom života učenika srednjih medicinskih škola
Naslov (engleski) Nursing school studentsquality of life satisfaction
Autor Suzana Avgustinović
Mentor Dinko Puntarić (mentor)
Član povjerenstva Darko Ropac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Melita Uremović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dinko Puntarić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sestrinstvo) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
Sažetak Cilj ovog diplomskog rada bio je utvrditi te usporediti zadovoljstvo i životne navike između učenika srednje medicinske škole i učenika srednje obrtničke škole.
Istraživanje je provedeno početkom lipnja 2019. godine u srednjoj medicinskoj školi Vinogradska i obrtničkoj školi za osobne usluge Zagreb. Metodom namjernog uzorka je provedeno istraživanje među svim učenicima trećih razreda koji su ispunjavali anonimnu anketu s upitnikom životnih navika kojega je kreirala autorica diplomskog rada.
Dobiveni su rezultati na temelju istraživanja u kojem je sudjelovalo 158 učenika. Statistički značajne razlike utvrđene su u prosječnom stupnju zadovoljstva školovanjem općenito (t=2,452; p=.017). Učenici medicinske škole su u prosjeku zadovoljniji školovanjem nego učenici obrtničke škole. Učenici medicinske škole spavaju manje od učenika obrtničke škole (χ2=34,896; p=.000). Većina učenika medicinske škole ima manje obroka dnevno od učenika obrtničke škole (χ2=8,506; p=.014). Učenici medicinske i učenici obrtničke škole statistički se značajno razlikuju prema učestalosti vježbanja (χ2=10,537; p=.015), većina učenika obrtničke škole vježba češće od učenika medicinske škole. Učenici medicinske škole navode kako nemaju vremena za odmor, dok većina učenika obrtničke škole navodi kako imaju dovoljno vremena za odmor (χ2=23,776; p=.000). Učenici medicinske i učenici obrtničke škole statistički se značajno razlikuju prema tome koliko često viđaju prijatelje (χ2=19,740; p=.001), većina učenika obrtničke škole viđa prijatelje češe nego učenici medicinske škole. Učenici medicinske i učenici obrtničke škole se statistički značajno razlikuju prema tome pati li im društveni život radi školovanja (χ2=19,008; p=.000). Među učenicima medicinske škole je, u odnosu na učenike obrtničke škole, veći broj onih koji smatraju da im društveni život pati radi školovanja.
Zaključak: Zadovoljstvo i životne navike učenika srednjih medicinskih škola su umanjene u odnosu na učenike drugih ne medicinskih srednjih škola.
Sažetak (engleski) The aim of this diploma paper was to determine and compare satisfaction and life habits between two personal services high school.
The study was conducted in early June 2019 at the Vinogradska Secondary Medical School and the Crafts School for Personal Services in Zagreb. A deliberate sample survey was conducted among all third-grade students who completed an anonymous survey with a lifestyle questionnaire created by the author of the thesis.
The results were based on a survey of 158 students. The statistical significant difference was found in the average degree of education satisfaction in general (t = 2,452; p = .017). The students of nursing school are more satisfied with the education in regard to students of the craft school. Nursing students sleep less than craft students (χ2 = 34,896; p = .000). Most of the nursing students have lesser meals a day than the craft students (χ2 = 8.506; p = .014). Students of nursing and craft schools have a statistically significant difference in exercise frequency (χ2 = 10,537; p = .015) - most of the craft students exercise more often than the medical school students. Nursing students say there is no time for rest, while most craft students say they have enough time for vacation (χ2 = 23,776; p = .000). Students of nursing and craft schools have a statistically significant difference in how often they see their friends (χ2 = 19,740; p = .001). Most students of the craft school see their friends more than nursing students. Students of nursing and craft schools are statistically significantly different they in whether they have a social life because of schooling (χ2 = 19,008; p = .000). Nursing students, in comparison to the craft students, there is a greater number of those who deal with socially life.
Conclusion: The satisfaction and lifestyle of secondary school medical students are reduced compared to the students of other non-medical secondary schools.
Ključne riječi
kvaliteta života
učenici
medicinska škola
Ključne riječi (engleski)
quality of life
students
nursing school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:652346
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-11 10:21:21