Naslov | Razina zadovoljstva korisnika pruženih usluga u poliklinici |
Naslov (engleski) | The level of satisfaction of the users of the services provided in Polyclinic |
Autor | Zrinka Kolak |
Mentor | Darko Ropac (mentor) |
Član povjerenstva | Elvira Lazić Mosler (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Mirjana Turkalj (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Darko Ropac (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sestrinstvo) Zagreb |
Datum i država obrane | 2019-10-28, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Javno zdravstvo |
Sažetak | Praćenjem zadovoljstva korisnika moguće je upravljati kvalitetom zdravstvenih usluga. Koncept zadovoljstva počiva na zadovoljstvu korisnika i vrijednostima za korisnike te je relativno i široko proučavan pojam, ugrađen u srž upravljanja menadžmentom bolničke ustanove.
Cilj ovog rada je procjena stupnja zadovoljstva roditelja kvalitetom usluga koje su pružene u Poliklinici Dječje bolnice Srebrnjak.
U ispitivanju je sudjelovalo 100 ispitanika - roditelja liječene djece.
Korisnici usluga su cjelokupnu zdravstvene skrb prosječno ocijenili visokim ocjenama s udjelom od 41% izuzetno zadovoljnih korisnika, te 49% vrlo zadovoljnih korisnika. Ukupan udio izuzetno zadovoljnih i vrlo zadovoljnih korisnika iznosi 90% čime je potvrđena hipoteza H0.
Od ukupnog broja ispitanika 76% je ženskog spola, a 24% je muškog spola. Dob ispitanika je raspoređena u rasponu od 19 – 65 godina, a polovica ispitanika je u dobi od 41- 65 godina. Većina je ispitanika ima završenu srednju stručnu spremu (55%), 9 % ima višu stručnu spremu, dok je onih s visokom stručnom spremom 33%. Kao najniža aritmetička sredina istaknut je značaj privatnosti tijekom boravka korisnika u Poliklinici te udobnost za vrijeme posjeta Poliklinici s najnižim aritmetičkim razinama i ocjenama 3,97 i 3,95. Ove varijable nisu u domeni i nadležnosti medicinskih sestara već organizacijske jedinice. Utvrđeno je kako postoji razlika između najnižih ocjena koje se odnose na ustanovu i uvjete u kojima se usluga pruža i zadovoljstva ispitanika koje se odnosi na poštovanje medicinske sestre prema pacijentima i njihovim članovima obitelji te njihovoj spremnosti pružanja potrebne pomoći. Nisu utvrđene statistički značajne razlike u zadovoljstvu ispitanika pružanjem zdravstvene skrbi u Poliklinici Dječje bolnice Srebrnjak u odnosu na istražene sociodemografske osobitosti (dob, spol, godine života i mjesto života ispitanika) čime je potvrđena hipoteza H1. |
Sažetak (engleski) | By monitoring customer satisfaction, it is possible to manage the quality of health care services. The concept of satisfaction is based on customer satisfaction and values for users and is a relatively and widely studied term, embedded in the core of hospital management.
The objective of this research is to evaluate the level of parental satisfaction with the quality of services provided at the Srebrnjak Children's Hospital Polyclinic. Hundred subjects participated in the study. The users of the services provided in the Polyclinic rated the overall health care as high, with N = 41 (41%) extremely satisfied users and N = 49 (49%) very satisfied users. Total sum of extremely satisfied and very satisfied users is N = 90 (90%) which proves hypothesis
H0. Of the total number of respondents, N=76 (76%) were female and N=24 (24%) were male.The age of the respondents was in the range of 18-65 years and half of the respondents are 40-65 years old. Most of the respondents completed secondary education, N = 55 (55%). Nine percent of respondents’ state that they have a university degree, while there were 33% those with a university degree. The lowest arithmetic mean refers to the importance of privacy during the stay of the
users at the Polyclinic and accommodation comfort during the visit to the Polyclinics with the lowest arithmetic levels and grades = 3.97 and 3.95. These variables are not in the domain and competences of nurses but of the organizational unit. Therefore, it is found that there is a significant difference between the lowest grades for the institution itself and the conditions of the environment in which the service is provided, and the highest grades given to nurses for the respect towards patients and their family members as well as their willingness to provide the assistance patient required.
No statistically significant differences was found in the satisfaction of the respondents with the provision of health care in the Polyclinics in relation to the investigated sociodemographic characteristics (age of parents, gender, age or respondent, address) thus confirming the hypothesis H1. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:150588 |
Studijski program | Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2020-03-09 09:21:33 |