Naslov Novi obrasci marketinške prakse u kontekstu digitalnog društva
Naslov (engleski) New patterns of marketing practice in the context of digital society
Autor Matea Bilić
Mentor Ivan Balabanić (mentor)
Mentor Lucija Mihaljević (komentor)
Član povjerenstva Filip Galović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lucija Mihaljević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miriam Mary Brgles (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Tehnološki napredak unio je velike promjene u cjelokupnu društvenu strukturu pa samim time i u poslovnu sferu. Digitalizacijom se postigla nova razina kvalitete u marketinškoj praksi, ali javljaju se istovremeno i novi izazovi stavljeni pred marketinške stručnjake u novom, digitalnom društvu. Ovaj rad temelji se na kvalitativnom istraživanju, točnije na informacijama iz intervjua provedenih s marketinškim stručnjacima, ali i na sekundarnim podatcima iz različitih znanstvenih izvora. Na temelju podataka iz intervjua prikazane su neke karakteristike marketinških praksi koje su značajne za novo, digitalno doba, a rad uključuje i paralelu povučenu s tradicionalnim marketingom. Temeljna ideja rada uočavanje je promjena u marketinškoj praksi nastalih pod utjecajem globalizacijskih procesa i novih društvenih okolnosti. Također, rad je sagledao potrošačko društvo iz perspektive onih koji ga svojim aktivnostima djelomično kreiraju, a ne iz perspektive potrošača kao što to obično biva, što daje novu dimenziju i zanimljivost u pristupu.
Sažetak (engleski) Technological advances have introduced great changes in the entire social structure as well as in the business sphere. Digitization has led to a new level of quality in marketing practices, while at the same time bringing about new challenges for marketing experts in the new, digital society. This paper is based on qualitative research, specifically on information gathered from interviews conducted with marketing experts in addition to secondary data from various scientific sources. Based on the collected data from the interview, certain characteristics of marketing practices, significant for the new, digital age, are presented, and the paper also draws a parallel with traditional marketing. The main aim of the paper is the observation of changes in marketing practices that have occurred under the influence of globalization processes and new social circumstances. Furthermore, the paper observes the consumer society from the perspective of those who partially create it through their actions, and not from the perspective of consumers, as is usually the case, which adds a new dimension and interest to the approach.
Ključne riječi
globalizacija
marketing
potrošačko društvo
digitalizacija
marketinške prakse
Ključne riječi (engleski)
Globalization
marketing
consumer society
digitalization
marketing practice
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:966892
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-13 09:45:16