Naslov Uloga medija u očuvanju hrvatske tradicijske kulture i identiteta
Naslov (engleski) The Role of Media in Preserving Croatian Traditional Culture and Identity
Autor Mirna Njirić
Mentor Luka Šešo (mentor)
Mentor Anto Mikić (komentor)
Član povjerenstva Lucija Mihaljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Peran (član povjerenstva)
Član povjerenstva Luka Šešo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Hrvatska je zemlja bogate i raznolike tradicijske kulture koja je nastala pod utjecajem brojnih povijesnih zbivanja koji su se odvijali na njezinom teritoriju. Hrvatska tradicijska kultura može se podijeliti na tri velike regije, a to su mediteranska, srednjoeuropska i balkanska. Njezina je vrijednost prepoznata na svjetskoj razini pa se tako 18 dobara nematerijalne kulturne baštine Hrvatske nalazi na popisima Organizacije Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu. Na taj način Organizacija pomaže zemljama poput Hrvatske u provođenju mjera zaštite tih kulturnih dobara kako ne bi došlo do zaborava jer je upravo tradicijska kultura prošlost, sadašnjost i budućnost hrvatske nacije i nacionalnog identiteta. Spomenutom obliku kolektivnog udruživanja prethodile su etničke zajednice koje su okupljale ljude na temelju povijesti, kulture, jezika, tradicije, religije, zajedničkih osobina i ostalih karakteristika. Iako se teoretičari razilaze u stavovima o vremenu i načinu nastanka nacija i nacionalnih identiteta, okvirno ih se može smjestiti u moderno doba, točnije pred kraj 18. stoljeća, a kao posljedicu Francuske revolucije. Na hrvatskim prostorima ovi su se fenomeni pojavili nešto kasnije, a za buđenje hrvatske nacionalne svijesti najzaslužniji su pokreti poput hrvatskog narodnog preporoda. Važnu ulogu u ujedinjavanju pripadnika masovnih kolektiva kao što su nacije, svakako ima komunikacija koja se odvija pomoću masovnih medija s obzirom na to da mogu doseći široku publiku na velikim udaljenostima. Ovaj diplomski rad stoga je usmjeren na ispitivanje stavova javnosti o položaju hrvatske tradicijske kulture i identiteta u vodećim hrvatskim medijima.
Sažetak (engleski) Croatia has rich and diverse traditional culture which is a consequence of many historical events that happened on its territory. Croatian traditional culture can be divided into three big regions and those are mediterranean, central european and balkan. The value of Croatian traditional culture was recognized globally so The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization included 18 examples of Croatian intangible cultural heritage on its lists. Thus the Organization helps countries like Croatia in implementation of appropriate measures for preserving its cultural heritage with purpose of keeping it from oblivion as it is past, present and future of Croatian nation and national identity. Generally, nations are mass collectives that were preceded by ethnical communities based on similar history, culture, language, tradition, religion, characteristics and so on. Although there are different views among theorists concerning the origin of these phenomenon, it can be roughly placed in modern period, more precisely at the end of 18. century as a consequence of the French Revolution. On Croatian territory it happened after a while and movements such as Croatian National Revival took the greatest merit for awakening Croatian national awareness. Consolidation of mass collectives such as nations couldn’t be done without communication mediated by mass media as it could reach wide and distanced audience. Thus this graduated thesis is focused on examination of public opinions about representation of Croatian traditional culture and identity in mainstream media.
Ključne riječi
hrvatska tradicija
hrvatska kultura
nematerijalna kulturna baština
nacija
nacionalni identitet
nacionalna svijest
komunikacija
masovni mediji
Ključne riječi (engleski)
Croatian tradition
Croatian culture
intangible cultural heritage
nation
national identity
national awareness
communication
mass media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:642308
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-08 08:37:09