Naslov Uloga strategija kognitivne emocionalne regulacije, optimizma i pesimizma u mentalnom zdravlju studenata
Naslov (engleski) The Role of the Strategies of Cognitive Emotional Regulation,
Optimism and Pessimism in the Mental Health of Students
Autor Antea Kalinić
Mentor Anamarija Bogović (mentor)
Mentor Maja Vilibić (sumentor)
Član povjerenstva Boris Mlačić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anamarija Bogović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Aukst Margetić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za psihologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Zbog usklađivanja velikog opsega zadataka s kojima se studenti svakodnevno susreću,
potrebna im je dobra sposobnost suočavanja s krizama uključujući kvalitetnu emocionalnu
regulaciju (Rückert, 2015). Funkcioniranju emocionalne regulacije doprinose kognitivne
strategije emocionalne regulacije. Pregledom dosadašnje dostupne literature nije nađeno
istraživanje u Republici Hrvatskoj koje bi ispitivalo odnos optimizma, pesimizma, strategija
kognitivne emocionalne regulacije i mentalnog zdravlja, kao niti doprinos strategija
kognitivne emocionalne regulacije, optimizma i pesimizma u objašnjenju mentalnog zdravlja
studenata. S obzirom na navedeno, cilj ovog istraživanja je bio ispitati ulogu strategija
kognitivne emocionalne regulacije, optimizma i pesimizma u mentalnom zdravlju studenata.
Istraživanje je provedeno na uzorku studenata diljem Republike Hrvatske u razdoblju od
siječnja do veljače 2022. godine. Rezultati korelacijskih analiza i multiple regresijske analize
pokazali su da je mentalno zdravlje značajno pozitivno povezano s optimizmom, dok je
značajno negativno povezano s pesimizmom. Također, utvrđena je značajna pozitivna
povezanost mentalnog zdravlja i pozitivnog refokusiranja, preusmjeravanja na planiranje,
stavljanja u perspektivu te pozitivne reprocjene. S druge strane, utvrđena je značajna
negativna povezanost između mentalnog zdravlja i samookrivljavanja, ruminacije te
katastrofiziranja. Nije utvrđena značajna povezanost između mentalnog zdravlja i prihvaćanja
te mentalnog zdravlja i okrivljavanja drugih. Kao jedini značajni te pozitivni prediktori
mentalnog zdravlja su se pokazali: optimizam, planiranje te stavljanje u perspektivu. Ovaj rad
pruža teoretske implikacije vezano za nadopunu dosadašnjih istraživanja s različitim
ishodima, kao i praktične implikacije za programe prevencije vezano uz mentalno zdravlje
studentske, a i drugih populacija.
Sažetak (engleski) Due to the harmonization of the large volume of tasks that students face as an already
particularly vulnerable population, they need a good ability to cope with crises including
quality emotional regulation (Rückert, 2015). Cognitive strategies of emotional regulation
contribute to the functioning of emotional regulation. A review of the available literature did
not find research in the Republic of Croatia that would examine the relationship between
optimism, pessimism, strategies of cognitive emotional regulation and mental health, nor the
contribution of strategies of cognitive emotional regulation, optimism, and pessimism in
explaining students' mental health. Given the above, the aim of this study was to examine the
role of cognitive strategies, optimism, and pessimism in students’ mental health. The research
was conducted on a sample of students throughout the Republic of Croatia in the period from
January to February 2022. The results of correlation analyses and multiple regression analysis
showed that mental health was significantly positively associated with optimism, while it was
significantly negatively associated with pessimism. Also, a significant positive association was
found between mental health and positive re-focusing, moving to planning, putting into
perspective, and positive re-evaluation. On the other hand, a significant negative association
was found between mental health and self-blame, rumination, and disaster. No significant
association was found between mental health and acceptance and mental health and blaming
others. Optimism, planning and putting into perspective have proven to be the only significant
and positive predictors of mental health. This paper provides theoretical implications related
to the complementarity of previous research with different outcomes and practical
implications that can help in the formation of mental health prevention programs in the
student, but also other populations.
Ključne riječi
strategije kognitivne emocionalne regulacije
optimizam
pesimizam
mentalno zdravlje
Ključne riječi (engleski)
strategies of cognitive emotional regulation
optimism
pessimism
mental health
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:331077
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-22 07:14:43