Naslov Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu
Naslov (engleski) Youth Perception of Beauty on Instagram
Autor Sara Drobec
Mentor Krunoslav Novak (mentor)
Mentor Ivan Uldrijan (komentor)
Član povjerenstva Irena Sever Globan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Kolić Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Krunoslav Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-02-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Razvojem tehnologije komunikacija je dobila potpuno novi oblik. Pojedinci iz fizičkih soba
prelaze u virtualne, pokušavajući se snaći u korištenju alata i funkcija koje ta „soba“ nudi.
Danas su jedan od tih alata društvene mreže – platforme koje su u kratkom roku preuzele
veliki značaj kako u privatnom tako i u poslovnom životu pojedinca. Uz sve veće oslanjanje
na virtualna okruženja za samoprezentaciju i društvenu interakciju, ključno je razumjeti ulogu
koju platforme poput Instagrama igraju u oblikovanju društvenih standarda ljepote. Upravo
zato, fokus rada stavljen je na društvenu mrežu Instagram. Glavni cilj rada bio je analizirati
percepciju mladih o prikazu ljepote na društvenoj mreži Instagram. Rad je podijeljen na dva
dijela – teorijski i istraživački. U teorijskom dijelu rada autorica objašnjava vizualnu
percepciju, razvoj ljepote, povijest društvenih mreža tj. Instagrama, motive za korištenje
društvene mreže Instagram te kako ona konstruira zbilju. U radu se stavlja naglasak i na
važnost medijske pismenosti pri razumijevanju verbalne i neverbalne komunikacije na
društvenim mrežama. U istraživanju koristila se kvantitativna metoda, odnosno za instrument
prikupljanja podataka odabran je online anketni upitnik. Neprobabilistički prigodni uzorak
sačinjavalo je 179 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina. Na temelju dobivenih rezultata može
se zaključiti kako ispitanici smatraju da je prikaz ljepote na Instagramu nerealan u odnosu na
stvarnost te kako uglavnom negativno utječe na percepciju izgleda pojedinca. Mišljenja su
kako se zbog navedenih karakteristika Instagram razlikuje od Facebooka. Zaključno, autorica
u radu ističe važnost medijske pismenosti i razumijevanja virtualne manipulacije te naglašava
nužnost korištenja kritičkog mišljenja pri konzumiranju informacija koje plasiraju mediji, u
ovom slučaju, društvene mreže.
Sažetak (engleski) With the development of technology, communication has taken on a completely new form.
Individuals move from physical rooms to virtual ones, trying to find their way in using the
tools and functions that „room“ offers. Today, one of these tools are social networks -
platforms that have taken on great importance in a short period of time both in the private and
business life of an individual. With the increasing reliance on virtual environments for selfpresentation
and social interaction, it is critical to understand the role that platforms like
Instagram play in shaping society's standards of beauty. That is why the focus of this thesis is
on the Instagram social network. The main goal of this thesis was to analyze the perception of
youth about the display of beauty on Instagram. Thesis is divided into two parts - theoretical
and research. In the theoretical part of thesis, author explains visual perception, development
of beauty, history of social networks, i.e. Instagram, motives for using Instagram and how it
constructs reality. This thesis also emphasizes the importance of media literacy in
understanding verbal and non-verbal communication on social networks. The quantitative
method was used in the research, that is, an online survey questionnaire was chosen as the
data collection instrument. The non-probabilistic convenience sample consisted of 179
respondents aged 18 to 25. Based on the obtained results, it can be concluded that the
respondents believe that the representation of beauty on Instagram is unrealistic in
comparison to reality and that it mostly negatively affects the perception of an individual's
appearance. Their opinion is that Instagram differs from Facebook due to the mentioned
characteristics. In conclusion, the author emphasizes the importance of media literacy and the
understanding of virtual manipulation and emphasizes the necessity of using critical thinking
when consuming information placed by the media, in this case, social networks.
Ključne riječi
vizualna percepcija
ljepota
Instagram
ideal ljepote
medijska pismenost
Ključne riječi (engleski)
visual perception
beauty
Instagram
beauty ideal
media literacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:288736
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-03-06 10:00:38