Naslov | Uloga nišnog marketinga na društvenim mrežama: studija slučaja strateških komunikacija domaćih brendova bezalkoholnih pića |
Naslov (engleski) | The role of niche marketing on social media: a case study of
strategic communication of domestic soft drink brands |
Autor | Tomislav Kučina |
Mentor | Lucija Mihaljević (mentor) |
Mentor | Krešimir Dabo (komentor) |
Član povjerenstva | Matilda Kolić Stanić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Suzana Peran (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Jerko Valković (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb |
Datum i država obrane | 2023-07-12, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija |
Sažetak | Marketinško komuniciranje na društvenim mrežama svakodnevna je pojava, a upravo su
društvene mreže postale mjesto na kojem robne marke mogu direktno komunicirati s
korisnicima i predstavljati se. Robne marke, dakako, sukladno svojim poslovnim ciljevima
biraju s kime komunicirati, kome uputiti svoju komunikaciju – prema općoj populaciji, prema
određenoj široj ciljanoj skupini ili pak prema određenoj društvenoj niši. Opći cilj ovog rada je
istražiti prakse i vrijednost nišnog komuniciranja na društvenim mrežama, na primjeru
strateških komunikacija domaćih brendova bezalkoholnih pića. Za to je korištena kvalitativna
metodologija na uzorku od tri ispitanika od kojih svaki radi u marketinškom odjelu različite
robne marke bezalkoholnih gaziranih pića. Istraživanje je pokazalo da robne marke nišno
komuniciranje na društvenim mrežama koriste primarno kako bi komunicirali s mlađim
ciljanim skupinama, kako bi ostvarili dublje i značajne odnose s korisnicima te kako bi dosegli
nove ciljane skupine. Međutim, uočen je i reciprocitet procesa komunikacije na društvenim
mrežama koji se očituje u tome što nišni marketing također pomaže u izgradnji imidža robne
marke te u oblikovanju budućih marketinških aktivnosti na temelju reakcija publike. |
Sažetak (engleski) | Marketing communication on social media networks is an everyday phenomenon, and social
networks have become a place where brands can directly communicate with users and present
themselves. Of course, in accordance with their business goals, brands choose with whom to
communicate, to whom to direct their communication - to the general population, to a certain
wider target group or to a certain social niche. The general goal of this paper is to investigate
the practices and value of niche communication on social media, using the example of
strategic communications of domestic brands of soft drinks. For this, a qualitative
methodology was used on a sample of three respondents, each of whom works in the
marketing department of a different brand of non-alcoholic carbonated drinks. Research has
shown that brands use niche communication on social networks primarily to communicate
with younger target groups, to achieve deeper and meaningful relationships with users and
to reach new target groups. However, the reciprocity of the process of communication on
social media was also observed, which is manifested in the fact that niche marketing also helps
in building the image of the brand and in shaping future marketing activities based on
audience reactions. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:051165 |
Studijski program | Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2023-07-17 08:33:45 |