Naslov Socioekonomski čimbenici i njihov učinak na mogućnost obrazovanja
Naslov (engleski) Socioeconomic factors and their effect on educational opportunities
Autor Paula Koprolčec
Mentor Petra Palić (mentor)
Član povjerenstva Josip Ježovita (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jeronim Dorotić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Petra Palić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Cilj ovog rada je opisati teškoće financiranja visokog obrazovanja, istražiti u kojoj mjeri negativni aspekti utječu na financiranje visokog obrazovanja te objasniti povezanosti u oblicima obrazovanja različitih zemalja. Obrazovanje se može smatrati glavnim pokretačem razvoja svijeta. Gledajući društva na mikrorazini ili pak makrorazini zasebnih država. Socioekonomski status pojedinca, ali i njegove obitelji igra jednu od ključnih uloga u obrazovanju. Iako postoje mnogi socioekonomski čimbenici, poput razine kulturnog i društvenog kapitala, koji utječu na živote dionika visokog obrazovanja, glavnim se može smatrati financiranje. Ovaj rad pruža komparativnu analizu obrazovnih sustava visokog obrazovanja zemalja Europske unije. U prvome redu naglasak je stavljen na Republiku Hrvatsku dok su kriteriji za odabir ostalih zemalja bili razvijenost i posebnost sustava visokog obrazovanja. Kroz usporedbu zemalja istaknute su razlike privatnog i javnog financiranja visokog školstva te njihove prednosti i nedostaci. Pandemija virusa COVID-19 koja je već početkom 2020. godine zahvatila cijeli svijet, u velikoj je mjeri utjecala na sve društvene aspekte. Shodno tome, negativni učinci pandemije ostavili su posljedice na i na socioekonomskom statusu pojedinaca koji su izgubili posao ili su im plaće drastično smanjene. Gledati na aspekte financiranja visokog obrazovanja u takvom ozračju nije ni malo lak zadatak, bilo roditeljima koji financiraju studiranje svojoj djeci ili mladima koji su sami zaduženi za financiranje svoga obrazovanja. Detaljnom analizom već postojećih, ali i novo dobivenih podataka, ovaj rad pruža novu sliku visokog obrazovnog sustava. Shodno tome, doprinosi proširenju postojećih spoznaja teme te otvara nove mogućnosti za daljnja istraživanja.
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to describe the difficulties of financing higher education, to investigate the extent to which negative aspects affect the financing of higher education, and to explain the connections in the forms of education in different countries. Education can be considered the main driver of world development. Looking at societies at the micro-level or the macro-level of individual countries. The socioeconomic status of the individual and his family plays one of the key roles in education. Although there are many socioeconomic factors, such as the level of cultural and social capital, that affect the lives of individuals in higher education, the main one can be considered funding. This paper provides a comparative analysis of the educational systems of higher education in the countries of the European Union. First of all, emphasis was placed on the Republic of Croatia, while the criteria for selecting other countries were the development and uniqueness of the higher education system. Through the comparison of countries, the differences between private and public financing of higher education and their advantages and disadvantages are highlighted. The pandemic of the COVID-19 virus, which already affected the entire world at the beginning of 2020, had a major impact on all social aspects. Consequently, the negative effects of the pandemic left consequences on and on the socioeconomic status of individuals who lost their jobs or had their wages drastically reduced. Looking at the aspects of financing higher education in such an environment is not an easy task, either for parents who finance their children's studies or for young people who are responsible for financing their own education. Through a detailed analysis of already existing, as well as newly obtained data, this paper provides a new picture of the higher education system. Accordingly, it contributes to the expansion of existing knowledge of the topic and opens up new opportunities for further research.
Ključne riječi
socioekonomski status
visoko obrazovanje
financiranje
pandemija virusa COVID-19
Ključne riječi (engleski)
socioeconomic status
higher education
funding
the COVID-19 virus pandemija
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:008609
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-18 08:04:48