Naslov Osobitosti odnosa s javnošću malih obrta, primjer obrt Mige
Naslov (engleski) Peculiarities of Public Relations of Small Businesses, the Example of Mige
Autor Magdalena Hegedić
Mentor Krešimir Dabo (mentor)
Član povjerenstva Kristijan Sedak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Dabo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Kolić Stanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Mali se obrti često suočavaju s raznim izazovima u upravljanju svojim odnosima s javnošću zbog specifičnosti u poslovanju. Komunikacija je ključna za uspostavljanje i održavanje odnosa s ciljanim javnostima, a strateško planiranje komunikacijskih aktivnosti za postizanje zadanih ciljeva i željenih rezultata. U skladu s time, glavni je cilj ovog rada istražiti komunikacijske i strateške odrednice za predstavljanje malih obrta na tržištu radi oblikovanja smjernica za komunikacijsku strategiju odabranog primjera (obrt Mige). U prvom su dijelu ovog rada stoga istražene i analizirane specifičnosti u poslovanju malih obrta koje su važne za upravljanje odnosima s javnošću. U teorijskom dijelu rada također su predočene komunikacijske i strateške odrednice za predstavljanje obrta na tržištu te manifestacije i događanja koja imaju istu ulogu. Drugi dio rada oslanja se na provedeno istraživanje kojim se dobio dublji uvid u iskustva, znanja i mišljenja vlasnika malih obrta u Republici Hrvatskoj o osobitostima i izazovima u upravljanju odnosima s javnošću njihovih obrta. Podaci su prikupljeni kvalitativnom metodom fokus grupe u kojoj su sudjelovale četiri vlasnice malih obrta, a rezultati su prikazani i analizirani u istraživačkom dijelu rada. Rezultati istraživanja upućuju na važnost društvenih mreža (pogotovo Instagrama) i drugih novih medija u povezivanju s ciljanim javnostima i promociji malih obrta. Prema rezultatima istraživanja, izazovi u upravljanju odnosima s javnošću malih obrta uključuju nedostatak vremena, usklađivanje raznih obaveza, očekivanu svestranost i stručnost u različitim područjima od vlasnika te nepovoljne uvjete za proširenje poslovanja. Razumijevanje tih izazova i implementacija komunikacijske strategije ključni su za uspješno upravljanje odnosima s javnošću i ostvarivanje strateških ciljeva. Na temelju dobivenih uvida i rezultata u završnom su dijelu rada oblikovane konkretne smjernice za komunikacijsku strategiju odabranog primjera.
Sažetak (engleski) Small businesses often need help managing their relations with the public due to the specifics of their business. Communication is a primary factor in establishing and maintaining relationships with target audiences and strategically planning communication activities to achieve goals and desired results. Accordingly, the main purpose of this paper is to investigate the communication and strategic determinants for the presentation of small businesses on the market to formulate guidelines for the communication strategy of the selected example. In the first part of this paper, specificities in the industry of small businesses that are important for public relations management were therefore investigated and analyzed. In the theoretical part of the work, communication, and strategic determinants for the presentation of craftsmanship on the market, as well as events that have the same role, are also presented. The second part of the paper relies on the conducted research, which provided a deeper insight into the experiences, knowledge, and opinions of the owners of small businesses in the Republic of Croatia about the peculiarities and challenges in managing the public relations of their companies. The data were collected using the qualitative method of a focus group in which four women owners of small businesses participated. The results were presented and analyzed in the research part of the work. The research results point to the importance of social media (especially Instagram) and other new media in connecting with target audiences and promoting small businesses. According to the results of the research, challenges in public relations management of small businesses include lack of time, coordination of various obligations, expected versatility and expertise of the owner in different areas, and unfavorable conditions for business expansion. Understanding these challenges and implementing a communication strategy is vital to successfully managing public relations and achieving strategic goals. Based on the obtained insights and results, concrete guidelines for the communication strategy of the selected example were formulated in the paper's final part.
Ključne riječi
obrtništvo
odnosi s javnošću
odnosi s javnošću malih obrta
komunikacijska strategija malog obrta
Ključne riječi (engleski)
craftsmanship
public relations
public relations of small businesses
communication strategy of small businesses
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:764883
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-18 08:10:04