Naslov Prikaz hrvatskih branitelja u hrvatskim medijima
Naslov (engleski) Portrayal of Croatian Veterans in the Croatian Media
Autor Lucija Pranjić
Mentor Suzana Peran (mentor)
Mentor Kristijan Sedak (komentor)
Član povjerenstva Danijel Labaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anto Mikić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kristijan Sedak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Cilj je ovoga diplomskog rada istražiti medijski prikaz hrvatskih branitelja u hrvatskim medijima te analizirati kako su branitelji prikazani na dva najčitanija internetska portala u Republici Hrvatskoj. Hrvatski branitelji imaju važnu ulogu u društvu zbog ključne uloge u procesima osamostaljenja i demokratizacije države tijekom Domovinskoga rata. Traumatična ratna iskustva i brojne psihofizičke posljedice izazov su za branitelje i društvo u cjelini u procesima retraumatizacije i inkluzije u mirnodopskom razdoblju. Prema tome, branitelji kao ranjiva skupina zahtijevaju oprezan pristup medija koji je unatoč posebnim osjetljivostima braniteljske populacije nerijetko stereotipiziran, potiče stigmatizaciju i stvara negativan prikaz u medijima. Načinom na koji se branitelji prikazuju u medijima utječe se na percepciju javnosti i samopercepciju branitelja te se konstrukcijom narativa popunjava doživljaj braniteljske populacije kod onoga dijela javnosti koji nema osobno iskustvo rata. Za potrebe rada provedeno je istraživanje kojim je kvantitativnom analizom sadržaja članaka objavljenih na dva najčitanija internetska portala u travnju i svibnju istraživan prikaz hrvatskih branitelja. Rezultati istraživanja pokazali su da branitelji uglavnom nisu prikazani stereotipno, ali da je od postojećih stereotipa najzastupljeniji onaj o branitelju heroju. Ipak, rezultati su potvrdili pretpostavku da su branitelji sporedna tema objava i da se o njima piše prigodničarski zbog čega je zaključeno da je potrebno stvarati medijski prostor u kojemu branitelji imaju priliku za izražavanje specifičnih problema i različitih iskustava.
Sažetak (engleski) The aim of this master’s thesis is to explore the Croatian Homeland War veteran depiction in Croatian media and to analyse how the veterans are protrayed in the two most read internet media outlets in the Republic of Croatia. Croatian Homeland War veterans play an important part in society due to their key role in the processes of gaining independence and democratization during the Homeland War. Traumatic war experiences and numerous psychophysical effects are a challenge to the veterans and society in the attempts of retraumatization and inclusion during peacetime. Therefore, the veterans as a vulnerable group require a mindful media approach which is currently, despite particular sensitivities of the veteran population, often stereotyped, incentivizes stigmatization, and creates an unfavourable media narrative. The manner in which the veterans are depicted in the media influences public perception, and self-perception of the veterans. Furthermore, through the construction of narratives, a perception of the veterans is formed in those parts of the public which have no personal experience of war. For the purpose of this thesis, research on the media depiction of Croatian Homeland War veterans has been conducted through quantitative analysis of content from articles published in April and May on the two most read Croatian internet media outlets. The results show that the veterans are largely not depicted stereotypically, yet among the existing stereotypes, the most common is the one of the veteran as a hero. However, the results confirmed the hypothesis that the veterans are a secondary topic, and that they are only brought up opportunely. This infers that it is necessary to create media space through which the veterans have an opportunity to showcase specific problems and disparate experiences.
Ključne riječi
hrvatski branitelji
mediji
internetski portali
stereotipi
medijski narativ
Ključne riječi (engleski)
Croatian Homeland War veterans (hrvatski branitelji)
media
web portals
stereotypes
stigmatization
media narrative
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:387621
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-06 12:44:38