Naslov Korištenje e-pošte marketinga u internetskom poslovanju
Naslov (engleski) The use of email marketing in the online business
Autor Iva Batinović
Mentor Matea Matić Šošić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katija Vojvodić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Internetski marketing postao je neizostavan dio poslovanja svakog poduzeća. Elektronička pošta s marketinškog gledišta predstavlja sredstvo za interaktivnu komunikaciju i promocijski kanal za oglašavanje u cilju pristupa potencijalnim kupcima.
Cilj ovog rada je prikazati, objasniti i analizirati uporabu e-pošte u internetskom poslovanju. U teorijskom dijelu nalazi se osvrt na marketinšku komunikaciju u internetskom okruženju kako bi se shvatila okolina u kojoj se e-pošta se upotrebljava. Tehnologija kojom marketinški stručnjaci danas raspolažu omogućuje bolje i efikasnije praćenje potrošačevih potreba i želja u odnosu na tradicionalne metode i strategije koje su se koristile u marketingu. E-pošta se upotrebljava putem različitih web servisa za elektroničku poštu, a za potrebe ovog rada analizirana je uporaba Gmaila i Microsoft Outlooka. Putem e-pošte šalju se newsletteri koji se upućuju korisnicima koji su se ranije pretplatili na dostavnu listu poduzeća. Kako bi postizanje marketinških ciljeva poduzeća bilo moguće moraju se provoditi analize efikasnosti uporabe e-pošte u marketinške svrhe pomoću metoda mjerenja i vrednovanja provedenih marketinških strategija i planova. Prednosti korištenja e-pošte u poslovanju su niski troškovi, brzina i jednostavnost korištenja, te mogućnost personalizacije promotivnog materijla. U radu se također analiziraju opasnosti korištenja interneta u poslovne svrhe te mogućnosti poduzimanja preventivnih mjera kao i metoda zaštite od različitih prijetnji internetskog poslovanja.
Nakon teorijskog osvrta na način uporabe e-pošte u internetskom marketingu, u rad je uključeno i empirijsko istraživanje s ciljem određivanja razloga uporabe e-pošte u poslovanju poduzeća Erasmus Life Lisboa. Analizom provedenog anketnog ispitivanja utvrđeni su razlozi uporabe e-pošte, učestalost uporabe e-pošte, ali i drugih marketinških promocijskih kanala poduzeća. Elektronička pošta je ukorijenjena u poslovnoj komunikaciji i popularnost ovog promocijskog kanala ne blijedi unatoč pojavi mnogih drugih komunikacijskih kanala s korisnicima interneta.
Sažetak (engleski) Internet marketing has become an essential part of every nowadays business. From an internet marketing point of view, email is a means of interactive communication and a promotional channel for advertising to reach potential customers.
This paper aims to present, explain, and analyze the use of email in the Internet business. The theoretical part provides an overview of online marketing communication to understand the environment in which email is applied. Nowadays technology provides marketing experts with better and more efficient systems for following consumer requirements and preferences in comparison with traditional methods and strategies used in internet marketing. Email is used through various web-based email services, and for this paper, the use of Gmail and Microsoft Outlook has been analysed. Through email, newsletters are sent to potential and already existing customers who are subscribed on a mailing list of the company. Due to reaching marketing goals companies need to analyse the effectiveness of email usage with measuring methods and to evaluate implemented marketing strategies and plans. The benefits of using email in business are low costs, usability, ease of use, and personalization of the promotional material.
This paper also analyses the vulnerabilities of using the internet in business purposes and explains preventive activities as well as protection methods against various threats in online business. Following a theoretical review of how email is used in internet marketing, an empirical research presents email usage in Erasmus Life Lisboa. The survey showed reasons for email usage in online business and the frequency of using email as well as other marketing promotional channels. Email is rooted in the business communication and popularity of this promotional channel is not fading despite new communication channels with consumers.
Ključne riječi
internetski marketing
interaktivna komunikacija
e-pošta
newsletter
Ključne riječi (engleski)
internet marketing
interactive communication
email
newsletter
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:368453
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4012
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-30 11:30:55