Sažetak | Sam čovjek ne zna što postoji izvan njega jer on doživljava svijet iz sebe tako što obrađuje čimbenike koji djeluju na njega, te čimbenike percipira pomoću svojih pet osjetila, a to su vid, sluh, opip, okus, njuh i osjet. Kroz njih upija milijune poruka, a da nije niti svjestan. Neke od njih mogu biti i skrivene, iako ih ne vidi one mogu itekako djelovati na čovjeka. Od časopisa, crtića, glazbe, novina čak i mrežnih stranica. Postavlja se pitanje može li subliminalna percepcija promijeniti potrošačevu poruku, stav, obilježje, ponašanje? Itekako!
Subliminalno, odnosno prikriveno oglašavanje jest signal odnosno poruke koje su ispod granica ljudske percepcije tako da ih oko ili razum ne mogu svjesno registrirati. Tako potrošač može 'upijati' ideje ili osjećaje koje kasnije doživljava kao da je to njegovo razmišljanje, ali nije. One se mogu nalaziti u zvukovima kao neke poruke snimljene ispod praga čujnosti, kao i u slikama i dizajnu, filmovima, reklamama, plakatima, pozadinama na raznim mrežnim stranicama, gdje ih se može umetnuti u neki sadržaj, a da uopće to niti ne razumije.
Brojna provedena istraživanja su dokazala da subliminalne poruke stvarno funkcioniraju. Kada je to shvatila i oglašivačka industrija, počela je ulagati ne samo za marketing nego i za kontrolu uma i promociju. Svaki današnji magazin, važnije novine teško da u sebi ne sadrže subliminalne poruke. Zanimljivo je kako su najčešće riječi, slike vezane za seks. Razlog tome jest što sugeriranje ljudima na seks potiče energiju kroz više aspekata, a tako i na kupnju proizvoda koji se oglašavaju. |
Sažetak (engleski) | The man doesn´t know what exists outside of him because he experiences the world of himself by treating the factors that affect to him, and he perceived by its five senses: vision, hearing, tactile, taste, scent and sensation. He absorbs millions of messages through them, and he is not even aware of it. Some of them can be hidden, even though consumer can´t see them, they can be very effective. From magazines, cartoons, music, newspapers, even websites, they are everywhere. The question is whether subliminal perception can change consumer message, attitude, character, behaviour? Of course!
Subliminal or concealed advertising is a signal or message that is below the limits of human perception so that the eye or the mind can´t deliberately register them. So consumer can 'absorb' ideas or feelings that he later experience as if it were our thinking, but it is not. They can be in the sound like some of the messages recorded below the threshold of hearing, as well as in pictures and designs, movies, commercials, posters, backgrounds on various web pages, where they can be inserted into some content, and consumer do not even understand it.
Numerous studies have shown that subliminal messages really work. When it came to the advertising industry, they started investing not only in marketing but also in controlling mind and propaganda. Every modern magazine, the most important newspaper, to contain subliminal messages. Interestingly, the most common words, images are related to sex. The reason is that suggesting people on sex stimulates energy through multiple aspects, as well as buying on products that are advertised. |