Naslov Istraživanje imidža turističke destinacije
Naslov (engleski) Tourism destination image research
Autor Paulina Radić
Mentor Ivana Pavlić (mentor)
Mentor Barbara Puh (mentor)
Član povjerenstva Ana Portolan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Puh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2019-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak U radu se istražuje imidž turističke destinacije odnosno koji elementi turističke ponude utječu na imidž na primjeru grada Dubrovnika. Destinacije predstavljaju razlog putovanja, odnosno turisti putuju s ciljem da bi posjetili određenu turističku destinaciju. Turističku destinaciju čini skup usluga, materijalnih dobara te dugoročno osiguranog prostora za odmor i rekreaciju u skladu s trendovima u turizmu neovisno o administrativnim granicama. Turističke destinacije mogu biti mjesta s nekim oblikom stvarnih ili zamišljenih granica te moraju sve više razvijati svoje konkurentske prednosti kao što su pozitivan imidž i reputacija jer oni mogu pozitivno utjecati na percepciju, a samim time i na brojne odluka potrošača. Slika koju o turističkoj destinaciji ima turist prije nego što posjeti samu destinaciju jako je važna prilikom izbora destinacije te je iz tog razloga važno stvarati pozitivan i prepoznatljiv imidž. Zbog toga što imidž itekako utječe na odabir destinacije, jako je bitno da marketinški stručnjaci znaju kako ga kreirati pojačati ili izmijeniti. Imidž mora biti prije svega istinit, današnjim turistima informacije su lako dostupne, a negativan imidž ima više utjecaja nego pozitivni. On mora biti značajan za samu destinaciju, nezaboravan kako bi ga potencijalni turisti zapamtili, jednostavan i grafički dobro uobličen te po sadržaju treba biti usmjeren k prošlosti, tradiciji i sadašnjem životu. Imidž predstavlja jednu mentalnu sliku i sastoji se od osjećaja, koje povezujemo s fizičkim atributima destinacije, te znanja i vjerovanja o fizičkim atributima turističke destinacije. Prema rezultatima provedenog anketnog upitnika turisti koji su posjetili grad Dubrovnik zadovoljni su Dubrovnikom kao turističkom destinacijom te smatraju da grad Dubrovnik kao turistička destinacija ima pozitivan imidž.
Sažetak (engleski) This paper deals with the influence of image on a tourist destination and its development on the example of the city of Dubrovnik. Destinations are the reason for traveling, tourists are traveling in order to visit a certain tourist destination. The tourist destination consists of a set of services, material goods and places for vacation and leisure, in the long term, in accordance with trends regardless of administrative boundaries. Tourist destinations can be places with some kind of real or imagined boundaries and they need to develop more and more their competitive advantage like positive image and reputation because those can positively influence the perception of the place as well as numerous decisions of the consumer itself.The image of destination that a tourist has before visiting is very important in process of choosing destination and for that reason it is important to develop a positive and recognizable image. For this reason marketing experts have to know how to create, heighten or make changes to the image itself. First of all, image has to be genuine because tourists nowadays can access information easily and that is why negative image has more influence than the positive one. It
has to be significant for particular destination, memorable for tourists, simple and well-shaped graphically and its content needs to be focused on past, tradition and life nowadays. The image represent a mental picture, it consists of emotions associated with physical attributes, beliefs and knowledge of the destination. The city of Dubrovnik is evaluated with positive image according to the survey conducted among tourists who visited it.
Ključne riječi
Dubrovnik
imidž
turistička destinacija
Ključne riječi (engleski)
Dubrovnik
image
tourist destination
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:754719
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4049
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-18 08:13:36